• Yennie88

Augustibebis 2016

Jag ansluter gärna. Plussade idag på sambons födelsedag.

Beräknad BF 2/8.

Första barnet och sjunde försöket.

• Yennie88

Mina symtom är lite ömma bröst, trött(men det är jag konstant ändå) och törstig som en gnu!

• Yennie88
    NiHa skrev 2015-11-27 09:50:36 följande:

Törstig är jag också speciellt på kvällarna, men har inte tänkt på att det kan ha med graviditeten att göra:)

Jag har läst mig till att det är ett symtom hos många.

Jag är mest törstig på morgonen och på eftermiddagen. I morse fick jag i mig 4-5 dl vatten plus en kopp kaffe till frukost. Har alltid en flaska vatten(0,5 l) i närheten på jobbet och senaste dagarna har det gått åt 2-3 st om dagen mot 1 i vanliga fall.
  • Yennie88
    grodan26 skrev 2015-11-28 07:33:41 följande:

Hej! 

Är ni andra också det eller kan ni koppla bort det och njuta av att ni är gravida?

Jag har nog knappt förstått att jag är gravid än, så vid varje värk jag känner tänker jag "mensen är här". Men förhoppningsvis kommer den inte på ett år... Men kan inte sluta tänka på att det kanske inte går vägen. Det är ju så tidigt än 4 +4 idag.
  • Yennie88
    NiHa skrev 2015-11-29 21:05:15 följande:

Funderar på om man skulle ta och köpa alkoholfritt vin i samma färg som det andra och hälla upp i smyg. Kan det fungera tror du? :)

Eftersom de vet att ni försöker ser jag inget problem med att du skulle kunna avstå från alkohol. Det är ju rekommenderat att man avstår från/drar ner på alkoholintag under tiden man försöker bli gravid.

Drick julmust du .
  • Yennie88

Nu har jag ringt barnmorskan och bokat inskrivningssamtalet, 8/1 blev det. Och redan nästa fredag ska jag/vi på hälsoinformationsmöte. Nu känns det nästan verkligt.

• Yennie88
    Symetrical skrev 2015-12-18 10:43:45 följande:

Hoppar in här lite försiktigt. Är bara i v 3+6 och fick MF/MA i september, men väljer ändå att vara lycklig så länge det varar i alla fall.

Bf typ 26/8, andra barnet har en son som är förr januari -13.

Vi tänker också berätta nu under julen, trots att det är galet tidigt. Vi står så nära varandra att jag ändå vill att de skall veta om det skulle gå åt skogen.

Grattis! Hoppas det går bra denna gång.

Har undrat hur det gått för dig!
  • Yennie88
    Symetrical skrev 2015-12-18 12:39:46 följande:

Tack raring! :-*

Vilken vecka är du i nu?

Nu är jag 7+3 enligt mensberäkningar. Så snart kan jag förhoppningsvis andas ut ordentligt. Har väldigt lite symtom, vilket man kanske ska vara glad för men det får en att tänka lite.
  • Yennie88
    Symetrical skrev 2015-12-18 14:29:17 följande:

Så skönt! Har du bokat nåt tidigt ul, eller?

Nej, vi väntar på UL vid Kub. Om inte Bm, sambon hade hjärtfel som barn, säger annat efter inskrivningen men det tror jag inte.
  • Yennie88
    Skjortan skrev 2016-01-09 19:39:31 följande:

Aha, då verkar det inte fungera =(

Min presentation ska inte vara privat. Prova Skicka din mail till mig så kan jag bjuda in.
Svar på tråden Augustibebis 2016