Augustibebis 2016
Jag plussade idag, kan inte tro att det är sant , vi har en treårig kille sedan innan som kom till via ivf. Trodde aldrig att det skulle gå naturlig väg. Sååå lycklig!! BF 7/8. Stort grattis till er alla
!
Jag plussade idag, kan inte tro att det är sant , vi har en treårig kille sedan innan som kom till via ivf. Trodde aldrig att det skulle gå naturlig väg. Sååå lycklig!! BF 7/8. Stort grattis till er alla
!
Jag bor söder om Linköping . Kul med en FB grupp!! Grattis till ditt plus
!
Var bor ni tjejer? Själv bor jag i Göteborg!
Min lilla tjej är ju bara 4,5 månader så var gravid för inte så längesen. Och den gången var jag också med i en sån här tråd, Och när vi blivit en stor grupp gjordes en sluten facebookgrupp där vi följdes åt hela graviditeten med bilder och delade med oss av vår vardag osv. Gruppen är fortfarande kvar och är aktiv varje dag även när barnen är födda. Har även fått många vänner genom gruppen. Hoppas detta kan bli något liknande så småningom!
Fick mitt plus igår och har inte riktigt fattat det än! :)
Någon annan som är supertrött? Jag har somnat runt 18 hela veckan och imorgon flyger jag till Italien med jobbet (mån-fredag), vi har fullt schema från 08- sena middagar (brukar vara till 23). Någon som har tips på hur jag ska överleva veckan ?
Jag brukar också överleva på espresso :-P, men nu är det nog inte så bra. Just det parmaskinka hade jag inte ens tänkt på (tack för påminnelsen), jag brukar äta Carpaccio sallad vilket jag inte kan göra nu . Var i Italien brukar du jobba? Åker du ofta? För mig blir det ca varannan månad och en vecka åt gången.
Har du några andra symptom?
Annojj: Vilken intensiv jobbresa! Brukar gå runt på espresso då jag är på jobbgrejjor i Italien, men man ska ju helst inte dricka så mkt sånt då man är gravid (plus iaf jag hatar kaffe som gravid). Hoppas det inte blir för mkt parmaskinka och sånt som kan "avsjöja" en (om du är hemlig om det). Själv har jag inte blivit trött, men det kommer nog.
Någon som har symptom som avtagit? Jag tycker mig ha haft en massa symtom men nu känner jag knappt något? Är det normalt? Förra graviditeten kände jag inget fram till v6-7 då illamående och trötthet var de största symtomen. Vet inte vad jag ska tro, någon som har en teori ? Vill så gärna att det ska fungera (såklart).
Åh vad härligt !! Känner igen känslan
!!
Jag ringde mvc i måndags, inskrivning 4/1 och vul eller ul den 4/2 (vi är i USA 14 januari till 1/2, därav sen tid).
Min blödning har slutat nu , och mitt CB blev positivt direkt även om jag kissat en timme innan! Det är mycket starkare plus än igår. Jag sitter i soffan och lyssnar på en gravidpodd och stirrar på mitt pluss. Och gråter!
Hur har ni andra gjort med MVC? Bör man ringa direkt?
Den verkar inte hemlig, hur går jag ur? En vän som frågade om vi väntar smått efter att jag gått med :-S
Hon väntade visst också barn samtidigt. Så roligt . Någon som vet om den är hemlig?
Och så kom illamåendet... Gick upp 04 inatt, kunde inte somna om (kissnödig, lättillamående, för vaken) när sonen kom in. Började jobba hemma vid 05 och var på jobbet 06. Nu har jag varit nära på att kräkas men har precis tagit en Postafen, ska hålla i medarbetarsamtal idag så det är inte den bästa dagen att gå hem . Hoppas Postafen hjälper så jag klarar dagen, annars har jag inget annat val än att åka hem
... Hur gör ni när ni mår illa? Man vill ju bara åka hem och lägga sig i sängen och dra täcket över sig...
Åh nej ! Så ledsen för er skull! Håller dock tummarna att det ska vända. Stor kram!
Vill bara meddela att vår graviditet är på väg utför. HCG har gått ner så nu väntar vi bara på blödning och MF.
Nu hoppas jag bara att det går bra och att vi slipper komplikationer med utomkvedshavandeskap. Ska på vul på måndag.
Kram och stort lycka till allesammans!