Inlägg från: rutigsvans |Visa alla inlägg
  • rutigsvans

Augustibebis 2016

Hej på er!

jag plussade igår, bf vet jag faktiskt inte då jag har väldigt lång cykel och noll koll på när jag har äl. Men jag antar att det är i augusti iallafall!

lyckades på första försöket!! så himla glad för jag trodde vi skulle behöva hålla på länge.

Har ett litet yrväder här hemma som fyller 1 om några dagar.

var så himla illamående förra grav så var sjukskriven ganska länge i början, börjar redan känna illamåendet i magen... hanterbart forfarande men hoppas det inte blir mer än så .Och så lite molvärk.. 

skulle jättegärna vilja vara med i den hemliga fb gruppen med!

• rutigsvans
    I am Annahoj skrev 2015-12-02 16:46:38 följande:

Jag försöker starta en helt vanlig, hemlig grupp men får hela tiden upp detta meddelande:

Är det någon smarting här som vet hur jag går runt detta med att jag bara kan vara vänner med dem jag bjuder in?

Jag tror det!! har varit med i en hemlig grupp förut och då var jag tvungen att bli vän med hon som startade den.. men det går ju att ta bort sen om man inte vill ha jättemånga nya vänner såklart ;)
  • rutigsvans
    FruFrau skrev 2015-12-08 22:02:59 följande:

Imorgon får jag svar på om jag har utvecklat hypoterios pga graviditeten. Tog ett blodprov nr 2 idag på det så man ser att värdena är korrekta utifrån två test. Är det någon här som har erfarenhet av det? Jag bryr mig inte om JAG är sjuk blir sååååå orolig bara att barnet tar skada om jag inte får medicinering typ NU! Många autoimuna sjukdomar i min familj, mamma hypoterios, syster hypoterios och SLE och pappa som har psoriasis och jag har alopecia (som i sin tur kan ha ett samband med hypoterios). Jobbigt att det i princip är samma symtom som en graviditet, trötthet, frusen, hård i magen... Nån som varit med om liknande här?

fick också lämna ett nytt prov för det igår för det första var förhöjt, är så himla nervös för att det ska vara så :(

hur går det för dig? fick du nått svar?

• rutigsvans
    FruFrau skrev 2015-12-10 06:47:42 följande:
    rutigsvans skrev 2015-12-09 22:15:38 följande:

fick också lämna ett nytt prov för det igår för det första var förhöjt, är så himla nervös för att det ska vara så :(

hur går det för dig? fick du nått svar?

Åh! Tack för ditt svar! Jag tog första provet 30 nov. En vecka senare fick jag supersunkig information att jag måste lämna ett till så fort jag kunde. Gick dit i förrgår. Sen har jag ringt och terroriserat 1177, barnmorskemottagningen, telefonsvarare, vårdcentralen och alla jag kan komma på för jag får ingen att prata med!!!! Hade verkligen nästan en panikattack igår. (Min mamma förlorade ett barn i vecka 14 pga obehandlad hypoterios, men hon var väääääääldigt sjuk. Nått år senare var mamma fortfarande obehandlad och hennes hjärta slutade slå då o då så hon var väldigt nära att gå bort när jag var 9 år så får jättedåligt minen av allt det här.) Tillslut fick jag tag på en okänd barnmorska som sa att mitt THS låg på 5,4. Jag fick en telefontid hos en läkare nu på måndag och jag hoppas att jag kan få medicinering då direkt. Både enligt vårdgivarguiden.se och en sjuksyster på 1177 så påverkas barnet på en gång men hon sa att min barnmorska kan ha bedömt att mina värden inte är så höga att det är en akut situation. Men också som du sa Alltidväntarmanpånågt: att det nog är min kropp som mår extra dåligt nu, men att bebisen som är så liten får det lilla den behöver. Sköldkörteln är ju inte helt död, den är ANSTRÄNGD och kan fortfarande producera hormonet som bebisen behöver. Är i vecka 6+1 och hoppas jag får medicin så snart som möjligt. Jag vet att jag har gjort allt jag kan o ringt till alla jag kan ringa till, mer kan jag inte göra så ska försöka hitta nån glädje nu över helgen och inte stressa... Symtom som lika gärna skulle kunna ha med graviditeten att göra: sjuk trött, går o lägger mig innan 9 varje kväll och sover minst en timme middag varje dag. Magen blir hårdare för varje dag, vaknar av tarmsmärtor de senaste nätterna, oro och lite ont i lederna... Väldigt diffusa symtom. Hoppas det går bra för dig också rutigsvans, skriv gärna sen vad du fick för värde på provet!! Jag känner av tydliga graviditetstecken samtidigt så känner mig lite lugnare av det :)
    Jag fick svar idag från min BM och tyvärr så hade jag fortfarande förhöjda värden, så fick börja med levaxin :( men skönt iallafall att dom tar dom här proverna nu så man kan få medicin och förhoppningsvis undvika ett ev missfall pga av det :)
  • rutigsvans
    FruFrau skrev 2015-12-15 07:00:47 följande:
    Okej! Vad bra! Mina TSH värden hade också höjts, från 5,4 till 6,8 på bara 8 dagar! De såg också att T4 var för lågt, 10,2. Började med levaxin igår också! Hoppas hoppas att det går bra för oss! Min barnmorska o läkare har varit superlugna kring allt men är själv nojjig. Vad bra att du fick hjälp så fort! Vilken vecka är du i? Jag började med levaxinet igår på 5+5 (skrev fel i ett tidigare inlägg! :) )

Jag har inte en aning om mina värden alls, är lite nojjig ändå!

samma här, fick en tid 4 januari för att prata med läkaren så då ska jag liksom gå och fundera i över 3 v (från jag fick veta om det) vill veta allt NU!

jag började med det i v 6+6, undrar hur lång tid det tar innan man kanske känner sig lite piggare om det nu blir så eller om man är trött av grav ändå :)

du får ursäkta segt svar men inte varit inloggad på länge :)

• rutigsvans
    FruFrau skrev 2015-12-22 11:37:41 följande:
    Okej! Förstår att du har massor frågor! Efter 5 dagar med medicin började jag faktiskt känns skillnad! 25 microgram äter jag. Och det har hållit i sig. Själva toppen av den sjukliga känslan är borta! Men jag kunde ringa min barnmorska och fråga om lite sker innan jag fick tag på läkaren. De hade tillgång till min journal, kanske det är ett alternativ? Om ca 2 veckor är det dags för blodprov igen för att se om värderna är bättre, det kommer gå fort. :) gå in här och läs lite om du vill www.hypotyreos.info, annars finns en del info på 1177 :)

Vad skönt!! känner fortfarande den här hemska tröttheten men kan ju somsagt vara graviditetens fel, annars tycker jag att det inte blivit nån skillnad alls på andra symptomen heller :(
    Känner mig så fjantig så vill helst inte ringa BM innan, men blir det jättejobbigt kanske jag får göra det ändå..

jag fick 50 mg :)

toppen ska läsa direkt!

Svar på tråden Augustibebis 2016