Augustibebis 2016
Hej! Jag hoppar gärna på en lista här om nån vill hjälpa mig att lägga in mig? :)
27 år och första barnet är beräknat 9/8! Helt otroligt! :D
Hej! Jag hoppar gärna på en lista här om nån vill hjälpa mig att lägga in mig? :)
27 år och första barnet är beräknat 9/8! Helt otroligt! :D
Idag kl 13:00 ska jag på inskrivning. Det här är första graviditeten så vet inte alls vad som väntas, haha! Jag ska dit idag iaf och göra något sen sa hon på telefon att när jag kommer dit idag så bokar vi in en ny tid i slutet av december. Har ingen aning vad vi ska göra då heller! :D Det blev så verkligt allt så plötsligt!
Hur handskas ni andra med omställningen att vara gravida?
Jag är i total förnekelse just nu, men jag kastas mellan total lycka och djup oro när jag väl känner något. Kan vara hormonellt . När kommer acceptansen och glädjen?
Imorgon får jag svar på om jag har utvecklat hypoterios pga graviditeten. Tog ett blodprov nr 2 idag på det så man ser att värdena är korrekta utifrån två test. Är det någon här som har erfarenhet av det? Jag bryr mig inte om JAG är sjuk blir sååååå orolig bara att barnet tar skada om jag inte får medicinering typ NU! Många autoimuna sjukdomar i min familj, mamma hypoterios, syster hypoterios och SLE och pappa som har psoriasis och jag har alopecia (som i sin tur kan ha ett samband med hypoterios). Jobbigt att det i princip är samma symtom som en graviditet, trötthet, frusen, hård i magen... Nån som varit med om liknande här?
Menar du hypotyreos (brist på sköldkörtelhormon)? Jag utvecklade det i min förra graviditet. Tog först ett prov som visade att tsh var 5,3 (skulle va mellan 0,2-4,2, och ja ett högt värde visar låg ämnesomsättning/hormonbrist). Tror det var omkring v 8, sedan ett nytt prov för att verkligen bekräfta. Vet inte vad det visade (har det inte uppskrivet) men det blev att jag från v 11 fick äta Levaxin. Jag va precis som du orolig för att jag fått det insatt försent och att bebisen skulle få neurologiska skador, men det behövde jag inte oroa mig för sa min bm. Tydligen kan bebisen roffa åt sig ganska mkt av det lilla som finns där i början så det blir mer jag som får tydligare symptom men om det skulle fortsatt utan behandling så skulle det finnas för lite även för bebisen för den behöver mer och mer eftersom den växer. Sedan fick jag ca va sjätte vecka under restenav graviditeten ta nya prover för att säkerställa rätt dos. Detta är ju snart fem år sedan och sedan dess har jag fortsatt knapra Levaxin. Ska ta nya tester på fre och se så det är ok värde även nu när jag är gravid igen. Nu känner jag mig inte alls orolig. Har aldrig riktigt haft några direkta symptom. Lite svårare att gå ner i vikt dock men har även pcos så vet inte riktigt vad som är boven i dramat. Tror jag läst någonstans att dessa oftast hör ihop men är inte säker på det.
Hoppas mitt svar lugnat dig något:)
fick också lämna ett nytt prov för det igår för det första var förhöjt, är så himla nervös för att det ska vara så :(
hur går det för dig? fick du nått svar?
Jag fick svar idag från min BM och tyvärr så hade jag fortfarande förhöjda värden, så fick börja med levaxin :( men skönt iallafall att dom tar dom här proverna nu så man kan få medicin och förhoppningsvis undvika ett ev missfall pga av det :)
Vilka från BIM-DECEMBER gruppen hänger här :)
Hur mår ni alla här inne? :)
Har ni också varierande symptom? Jag har haft mycket Molvärk, men den är typ borta o ist lätt illamåendet å nu har avsmaken för min favvo dryck kaffe smällt till! Blä
Fått tid för vul den 29/12 är då i v 7, 12 hela dagar kvar!!
AUGUSTIMAMMOR:
1 augusti
lenaerik86
ninawest
NiHa
melissa8601
IcenLeia
2 augusti
Nessling
HJohannesson
Asofieh
Yennie88
PD1984
Paulas mamma
Emmi0306
3 augusti
Jonken
4 augusti
grodan26
MDKE
5 augusti
Fröjd
Lia87
Sommarblomma1
Emmibjn
Mliizz
6 augusti
Drömmer om tre
Fjonkis
Primavolta
7 augusti
Girl 25
Anojj
8 augusti
förstabarnet
GrukanGrace
9 augusti
FruFrau
Mellanstadieläraren
sowe81
10 augusti
Lajkie
I am Annahoj
11 augusti
12 augusti
13 augusti
14 augusti
15 augusti
16 augusti
17 augusti
E87
Jag har inte en aning om mina värden alls, är lite nojjig ändå!
samma här, fick en tid 4 januari för att prata med läkaren så då ska jag liksom gå och fundera i över 3 v (från jag fick veta om det) vill veta allt NU!
jag började med det i v 6+6, undrar hur lång tid det tar innan man kanske känner sig lite piggare om det nu blir så eller om man är trött av grav ändå :)
du får ursäkta segt svar men inte varit inloggad på länge :)