Augustibebis 2016
Hoppar på här. Väntar barn nr 4 med bf 3 augusti. Fick missfall i september så känner mig lite nojig just nu. Har börjat må lite illa och är jättetrött !
Hoppar på här. Väntar barn nr 4 med bf 3 augusti. Fick missfall i september så känner mig lite nojig just nu. Har börjat må lite illa och är jättetrött !
Det här med ul är olika beroende på vart man bor. Här där jag bor får man bara rul . Men är man över 35 får man kub om man vill i vecka 13. Eftersom jag är 36 så tänker jag ta ett kub test enbart för att få ett ul tidigt. Då jag fick missfall i september i v.13 så kommer jag vara jättenojig! Det där med magiska gränsen vid v.12 känns lite som falsk trygghet känner jag. Visst minskar risken men det kan ju fortfarande hända. Denna gång tänker jag inte andas ut på riktigt förren liten ligger i famnen. Förlåt den lite negativa attityden
nu är jag ju gravid igen, och nu tusan ska det bli bebis!
Kommer någon finnas kvar här eller sticker alla till Facebook? Jag har inte Facebook så kanske behöver söka mig någon annanstans?
Jag ringde bm idag, är i 5+5 eller nåt sånt. Fick tid nästa tisdag. Börjar bli mer verkligt nu, och idag har jag inte mått bra. Skit trött och illamående. Orkar inte ens ställa mig i duschen. Tur jag hade en ledig dag i dag. I morrn får vi väl se hur det går när jag gör kvällspass...
Grattis! Härligt med ett syskon. Lite nyfiken på hur det kom sig att du kunde gå så långt förra graviditeten utan att veta? Hur fick ni reda på det? Tycker sånt är jättespännande, då jag blir dålig nästan på en gång och inte skulle kunna dölja även om jag ville
och som svar på din fråga kan jag inte säga ner än att jag också googlat om det och det ska vara normalt, fast jag har aldrig känt av det med de tidigare barnen. Hur många missfall har du haft?
Hej!
Jag plussade förra fredagen, fick ett svagt svagt plus, trodde inte på det så gick till barnmorskan på måndagen efter, fick hålla morgonkisset i 3 timmar då hon var upptagen och telefontider var inte förrän vid tio och jag vaknade vid halv 7 ????
Iaf, kissade i en mugg så bm kunde göra testet, kommer ut till mig och sa ; jaha det här var ett starkt plus!
Och då frågade jag vilken vecka hon trodde jag var i och hon trodde v5.
Så enligt appen ska jag ha 7e augusti!
Detta är mitt andra barn!
Men nu till min fråga, jag har som en mensvärk i hela magen, har haft en massa missfall innan jag blev gravid med min son som föddes 15juli 2014, så nu när jag är gravid och medveten om de helt från början så är jag jätteorolig för missfall!(med medveten menar jag att jag inte märkte förra graviditeten förrens i v25 ????)
Så är det normalt att ha som mensvärk i hela magen? Tror jag läst nånstans att de är livmodern som anpassar sig men jag är osäker! Tacksam för svar!
Gaaah! Jag blir tokig! Tog ett nytt digitalt idag som fortfarande visar 2-3 :(. Är enl ungefärlig beräkning nånstans mellan 5+5-6+1. Har fortfarande alla mina symtom och liks mycket: illamående, ilande/känsliga bröst och molvärk.. Usch, orkar inte oroa mig. Hoppas testet har fel eller att ägget fäste vääääldigt sent :) nu mååste man ju liksom ta ett nytt test om några dagar...
Hej allihop!
Jag vill gärna vara med! :)
Har en 4årig dotter sedan innan, har precis plussat efter 1.5 års försök och ett missfall i oktober. Hoppas på bättre lycka denna gång, men är ju så tidigt än så lika bra att vara beredd på det värsta. (sjukt positivt, jag vet..)
Det är så kul, för med dottern fick jag mitt pluss på Lucia och nu, 5 år senare så plussar jag på Lucia IGEN! Det måste ju vara ett tecken på att det kommer gå bra? ;)
Jag har för mig det finns en lista på oss någonstans i tråden. Ni kan leta reda på den och fylla på
Hann inte med när förra tråden startades och nu är den full. Någon som vill starta en till tråd för oss som ska ha i augusti och vill följas åt några stycken men inte prata på Fb? Typ vi långsamma som inte hann med eller grupp 2 i aug 2016?