• laila88

Augustibebis 2016

Hej hej! Skulle vilja hänga på här.

Testade positivt i helgen och tog ett med veckoindikator i veckan för skojskull som visade 2-3 :). Enligt beräkningar ska bf vara 14/8 så är i vecka 5 nu. Har två barn sedan innan varav ena är 10 år och andra bara 8 månader :) så går allt som det ska kommer tredje väldigt tätt inpå :)

Hittills har jag illamående och växtvärk. Växtvärken lockar ju fram lite negativa tankar så det är lite jobbigt. Skulle så himla gärna göra tidigt ul så man får se att det är nån där inne :D men här får man nog bara göra det om det finns en skälig anledning till det. Men gäller väl bara att hålla tummarna.

• laila88
    Raggsockan skrev 2015-12-10 08:37:10 följande:

Hej! 

Har också plussat. Har en liten på 8 månader så kom lite chockartat ändå. Många frågor om kroppen orkar osv, och känns som jag precis kommit över förra förlossningen :P

Hade ni en hemlig facebookgrupp? går gärna med där isf :)  

Som jag då :) väldigt tätt känns det. Men börjar sakta men säkert smälta det, och det har ju sina fördelar också :) Förstår att du precis kommit över förlossningen! Tog mig tio år att komma över min första :D

Gick till en aurorabarnmorska för förlossningsrädsla nu sist jag var gravid. Men senaste förlossningen var så bra att efteråt nästan längtade jag tillbaka till den :D konstigt men sant. Att det kan va så olika från ena barnet till andra är ju lite märkligt :)

Hörni den här Facebookgruppen, är det säkert att den är helt hemlig? :)
  • laila88
    Fidelisen skrev 2015-12-10 07:27:41 följande:

Jag tror att det är växtvärt jag har också och som du skriver så lockar den fram negativa tankar. Skulle haft min mens idag och det känns hela tiden som att den kommer.

Amen visst, precis den känslan. Men gäller väl att hålla huvudet kallt. Men gravidhjärnan går ju varm konstant :'D
  • laila88
    sowe81 skrev 2015-12-11 11:11:49 följande:

Den är hemlig, ingen ser den utom de som är med i gruppen. Den går inte att söka på, går bara att bli inbjuden till den.

Då vill jag också vara med :D lägg gärna till mig min mail som används där är pinsam, men här är den mirc_girl88@Hotmail.com
  • laila88
    Ronille skrev 2015-12-11 17:11:39 följande:

när tänker ni berätta för nära vänner och familjen?

Skulle vara roligt att berätta vid jul men är bara i vecka 8 då, om allt går vägen

Går allt som de ska berättar vi nog då de gått 13 veckor. Men kommer nog få frågan innan, iaf så kommer dom nog misstänka då jag avstår viss mat och inte dricker nån alkohol över jul och nyår. Hur ska man kunna bortförklara det? :D jag är sämst på undvika svara på frågor och dölja saker :D

Men berättar för min bästa vän då hon är hemma över jul bara för hon bor långt bort. Resten ska jag försöka hålla ut att tala om för :)

Det svåraste är att inte berätta för min "mammakompis" våra små är i samma ålder och vi umgås mest av alla mina vänner. Dessutom är hon gravid så de ligger liksom å bubblar innanför läpparna och är svårt att hålla tillbaka nyheten.
  • laila88

Alltså hur ska man klara hålla ut till RUL?! :/ går runt å nojjar idag. Har gjort tidiga vul alla andra gånger jag gått så pass långt och fick se ett ma en gång av dom v 9. Men tror inte man får vul om man inte tror nått är fel. Ikväll har jag haft lite jobbigare värk i ryggslutet å magen så oroar mig jätte mycket. Tror jag ringer bm imorgon å försöker surra om oron. Hade inte tänkt ringa fören efter v10 men ja måste få höra av expertis va som sägs. Har ju fått starka plus, 2-3v på digitalt, mår illa, tål inte endel lukter, så det talar ju för att allt är bra. Men ändå gör värken en orolig. Inte lika stark som mensvärk men..

• laila88
    Tudelu skrev 2015-12-15 21:38:48 följande:

Det värker för mig med, molar som tusan emellanåt. Men det gjorde det med dottern också. Det känns som mensvärk när livmodern växer, så man tror ju nåt är fel. Men när jag fick mitt missfall så värkte det på ett annat sätt ändå när det började blöda, man kände liksom i kroppen att det inte var någon bra värk!

Jaa, hoppas verkligen det är växtvärk alltså. Egentligen känns det ju inte som det är mf på gång men ändå leker hjärnan med en. så fort man sett plusset på graviditetstestet älskar man ju det lilla livet där inne så oron är som svår att blunda för ändå.

Men skulle va så toppen att se det med egna ögon, att det är nåt där.
Svar på tråden Augustibebis 2016