Augustibebis 2016
Hej hej.
Jag plussade i morse och har enligt min gravidapp bf 17 augusti.
Vi har en dotter på 19 månader ????
Hej hej.
Jag plussade i morse och har enligt min gravidapp bf 17 augusti.
Vi har en dotter på 19 månader ????
Ok. Men det är ju väldigt konstigt. Hur kan de skilja sej så många dagar? ????
Har alla ringt MVC? Jag har inte ringt än.
Plussade för 10 dagar sedan.
Har ett barn sen innan så tycker inte det är så där jätte akut än.
Sist slängde man sej på luren direkt ju ????
Grattis till plusset!
Var inte du med i gruppen bf april 2014? Känner igen ditt namn :)
Hej hej! Skulle vilja hänga på här.
Testade positivt i helgen och tog ett med veckoindikator i veckan för skojskull som visade 2-3 :). Enligt beräkningar ska bf vara 14/8 så är i vecka 5 nu. Har två barn sedan innan varav ena är 10 år och andra bara 8 månader :) så går allt som det ska kommer tredje väldigt tätt inpå :)
Hittills har jag illamående och växtvärk. Växtvärken lockar ju fram lite negativa tankar så det är lite jobbigt. Skulle så himla gärna göra tidigt ul så man får se att det är nån där inne :D men här får man nog bara göra det om det finns en skälig anledning till det. Men gäller väl bara att hålla tummarna.
Jag är gärna med i fb gruppen.
gronnevik.c@gmail.com
Mimmson, fidelisen och filurens ni har fått mail om fb-gruppen
Har inte fått någon inbjudan än.
Det är lite psykande att vara tidigt gravid under magsjuketider. Jag mår konstant illa och det går kräksjuka på jobbet.
Så..pga graviditet eller magsjuka?
Hörrni, borde jag vara orolig?! Tycker att det verkar som att alla får så många veckor på sina digitala tester.. Tog strax efter att jag plussade och då var det 1-2 vilket kändes rimligt. Är nu v 5+5 enl app (men troligen bara 5+2 enl egen beräkning) och testade imorse 2-3... Stämmer det eller borde det stå 3+?

Jag har berättat för mina systrar, några vänner och fyra utvalda kollegor.
Vi kommer att berätta för resten av släkten på julafton, blir det mf så blir det. Vill försöka vara glad NU
Hur har ni andra gjort, fortsatt testa?
Känns som en dröm och kan inte tro det, hållt mig från tester sen i tisdags, men idag vill jag kolla att CB digital slagit om från 1-2 v till 2-3, sjukt nervöst!
Någon mer som har mycket flytningar?
Ja!! Konstant spring på toan, blött! Skönt å inte va ensam :) läst att det är normalt
Jag var inte det minsta illamående med dottern. Men nu.
Igår fick jag i mig tre tuggor biffstroganoff innan illamåendet tog över.
Hade det i matlådan idag. Öppnade den...kände lukten och slängde:- (
Nu har jag plågat mig igenom hela morgonens kissnödighet bara för att hålla mig i minst 6 timmar. Det blev till slut drygt 7 timmar och fick då det här resultatet. SÅ SKÖNT!!! Kissar ju annars minst var tredje timme så hoppades att det skulle bero på det.. så värt att hålla sig när det här dyker upp. Tack för fina svar och tålamod med mina nojor! Nu kan jag slappna av lite grann iaf :)
Va på ul igår och är i 7+1 :) efter att ha haft två missfall fick man för första gången se hjärta slå och höra på ljuden ???? otrolig syn!! Bf runt 12/8
Jag är så fruktansvärt besviken.
Pratade med mvc och fick tid för inskrivning den 16e januari.
Berättade om min rädsla för mf och min historik med tre mf.
Bm sa till mig att ringa gyn och att jag kanske, om jag har tur, får prata med någon som förstår och får ett vul.
Jag blev av gyn tillsagd att be min bm om psykologhjälp.
Att de inte gör vul i onödan. Att det är falsk trygghet. Att starka graviditetstest inte säger någonting om rusk gör mf eller ej osv osv.
Så nej. Inget vul här inte.
Ska ringa en privat klinik i Uppsala ist.
Vul får man oftast boka privat själv innan vecka 12. Brukar inte vara så dyrt alls så inget konstigt. Betalade vanlig läkaravgift på 350:- hos en gynekolog. Klart värt det. Lycka till.