Inlägg från: Raggsockan |Visa alla inlägg
  • Raggsockan

Augustibebis 2016

Hej! 
    Har också plussat. Har en liten på 8 månader så kom lite chockartat ändå. Många frågor om kroppen orkar osv, och känns som jag precis kommit över förra förlossningen :P

Hade ni en hemlig facebookgrupp? går gärna med där isf :)  

• Raggsockan
    sowe81 skrev 2015-12-10 10:23:43 följande:
    Öka det finns en hemlig fb grupp som heter 1608, skriv din mailadress som är kopplad till ditt fb så bjuder jag in dig!
    min mail är grisen_009@hotmail.com
    :) 
  • Raggsockan
    atokal skrev 2015-12-17 12:00:04 följande:
    Vad skönt att höra dig säga det, tack för svar! Är hemma och tentapluggar just nu så det blir att man känner efter extra mycket om allt som känns annorlunda i kroppen.

Har inte ringt BM än, ska göra det idag! Glad
    jag väntar mitt andra barn men kände mig lite orolig. Bad Bm om jag kunde få en tidigare tid för samtal. Vilket inte var några problem, så när jag var där så bokade vi tid för inskrivning. Jag valde också en BM-mottagning som har UL på plats, och frågade lite snällt om de fanns möjlighet till ett UL runt vecka 10 iom att vi inte vill göra KUB men att jag vill ha ett ultraljud i ungefär de veckorna. Inga problem, så skönt! :) 
  • Raggsockan
    atokal skrev 2015-12-17 12:20:08 följande:
    Härligt att bli bemött så av vården! :) Vilken kommun bor du i?
    Stockholm, så utbudet är rätt stort :P
  • Raggsockan
    lillepitbull skrev 2016-01-04 08:32:00 följande:

BM frågade mig när jag ringde idag och beställde inskrivning varför jag väntat så länge med att höra av mig. E det sent att kontakta dem i vecka 8?

Tycker jag verkligen inte! Jag ringde nu och borde va i 7+ ngt. Förra ungen ringde jag rätt fort, men då hade jag ingen koll på hur långt gången jag var, Visade sig att jag va i v.10 var inte heller problematiskt, på något sätt. Snarare bra, för hade det visat sig att jag va i 6 som jag trodde hade de inte kunnat ta blodproverna osv. 
Svar på tråden Augustibebis 2016