• Lillyfil

Augustibebis 2016

En mer AUGUSTI baby!!
    Jag är 29 år gravid med barn nr 2
    (3) slutade i abort i v 13..

Min son på 6 år frågar mig hela tiden efter ett syskon så är glad att jag äntligen efter 2 års försök så plussade det ??????
    Har BF 14 augusti 2016
    Och grattis till er alla andra där också väntar er ????????????????

• Lillyfil

Hej jag har för 2 år sedan varit gravid med ett barn med kromosom fel,
    Down syndrom
    Jag valde att avbryta graviditeten.
    Jag har ett barn på 6 år som inte har en extra kromosom.

Och i lång tid har jag varit så rädd för att bli gravid för att chansen kanske är större och jag kan inte klara att ta den beslutning och leka Gud igen!
    Ingen människa ska behöva stå och besluta om att låta sitt barn leva eller dö.
    Samma dag som jag fick reda på att mitt barn var down så dog min morfar, som står mig väldigt nära :(
    Jag är en stark människa men jag kan bara inte klara av en omgång igen..

Nu är jag iallafall gravid och ska till kub i slutet av januari vill jag tro.
    Någon som vet om chansen är stor att jag ska få ett barn mer mer down syndrom?
    Please jag har googlat lite och kan se att det är 1% större chans att få det igen om man fått det förr.
    Någon som har lite mer kunskap om detta?

• Lillyfil
    Emmi0306 skrev 2015-12-17 21:05:15 följande:
    Ja då skulle jag också göra ett, vi har som tur var vad vi vet ingenting i släkten så jag vet inte riktigt hur jag ska ställa mig... jag tror det lutar åt att inte göra testet.
    Ingen i min släkt har någon typ av kromosom fel eller något annat genetiskt.
    Jag var gravid för 2 år sedan var 26 på det tidpunkt och jag fick veta efter kub och moderkaksprov att barnet hade ds.. Så jag ska 100% göra ett kub och ett nipt som är gratis här var jag bor.
    Vad du gör med svaret du får är upp till en själv men nog bra att veta så man kan förbereda sig på vad som händer snart i reality
Svar på tråden Augustibebis 2016