Inlägg från: Alltidväntarmanpånåt |Visa alla inlägg
  • Alltidväntarmanpånåt

Augustibebis 2016

Jag hoppar oxå in här. Plussade förra vecka. Bf 1/8. Det är vårt andra barn. Har försökt ett tag så har väldigt svårt att ta in att vi fått turen att bli föräldrar ännu en gång. Symptomen är inte alls lika kraftiga som jag minns det. Hur är det för er andra som är gravida för andra ggn när det gäller detta?

Har ett vul inbokat 15/12 och tiden kryyyper fram...

• Alltidväntarmanpånåt
    kricke skrev 2015-12-06 13:10:22 följande:

Jag plussade förra veckan o är beräknad 1 Augusti 2016 med första barnet

Då har vi samma dag:) Spännande m första barnet. Hur mår du?
    Skroenan skrev 2015-12-06 13:22:40 följande:

Jag har vul 14 december :) känns som evigheter fast det är 8 dagar dit haha. Hoppas trollet vill visa sig! Kommer vara 6+3 då.

Har ditt MVC som rutin att göra tidiga vul? Jag fick tjata lite för att få det, tack o lov förstod min bm att efter allt kämpande så känner jag mig lite extra orolig på samma gång som jag har väldigt svårt att ta in det... Ett litet pickande hjärta gör det mer på riktigt:) även om det inte är någon garanti så lugnar nog det många blivande föräldrar...
  • Alltidväntarmanpånåt
    GrukanGrace skrev 2015-12-07 18:36:02 följande:

CD 26: HCG 13,8

CD 33: HCG 51

CD 37 idag: HCG 82

HCG ska dubbla sig varannan dag, vissa skriver var tredje. Mitt dubblar sig var fjärde ???? DrD har inte svarat än. Vi får se. Men allt tyder på utomkvedshavandeskap, tycker jag.

Jag googlade på långsamt stigande hcg:

"hCG dubbleras normalt varannan?var tredje dag fram till v 6. En långsammare ökning under denna period kan tyda på ektopisk graviditet."

Så då fick jag googla på ektopisk:

"Utomkvedshavandeskap, extrauterin graviditet eller ektopisk graviditet är en graviditet utanför livmodern men inom moderns kropp. I de flesta fall av utomkvedshavandeskap utvecklas fostret i en av äggledarna, men det kan även ske vid bukhinnan, livmodertappen eller äggstockarna. Det är ett för kvinnan potentiellt livshotande tillstånd som behandlas med medicinsk eller kirurgisk abortering, men beroende på var fostret är placerat kan det bäras fram och förlösas med kejsarsnitt."

Nu behåller jag ändå pepp till DrD säger att det är kört men risken är nog stor att den fäst/fastnat ???? Men äggen son jag hade denna gång satt på vänster sida och deg är den äggledaren som vid kontrastkoll såg stängd ut. Men uppenbarligen har mannens simmare hittat en lucka. Frågan ör bara om ägget kom förbi eller fastnade ????

Någon som har någon tanke?

Är idag i V6 (5:0)

Jag vill först säga att jag kan ingenting om det här men efter tre års försök, 6 mån hormonbehandling och ett ivf utan befruktning så blev vi tillslut gravida spontant. Jätteroligt men är superorolig att nåt ska gå fel och googlar på allt. Inklusive utomkved. Om man googlar på hcg tabell så får man fram att 5 veckor efter mens (där jag tänker att du är så ska hcg ligga på 19-7340 och där befinner ju du dig så ge inte upp än...

• Alltidväntarmanpånåt
    FruFrau skrev 2015-12-08 22:02:59 följande:

Imorgon får jag svar på om jag har utvecklat hypoterios pga graviditeten. Tog ett blodprov nr 2 idag på det så man ser att värdena är korrekta utifrån två test. Är det någon här som har erfarenhet av det? Jag bryr mig inte om JAG är sjuk blir sååååå orolig bara att barnet tar skada om jag inte får medicinering typ NU! Många autoimuna sjukdomar i min familj, mamma hypoterios, syster hypoterios och SLE och pappa som har psoriasis och jag har alopecia (som i sin tur kan ha ett samband med hypoterios). Jobbigt att det i princip är samma symtom som en graviditet, trötthet, frusen, hård i magen... Nån som varit med om liknande här?

Menar du hypotyreos (brist på sköldkörtelhormon)? Jag utvecklade det i min förra graviditet. Tog först ett prov som visade att tsh var 5,3 (skulle va mellan 0,2-4,2, och ja ett högt värde visar låg ämnesomsättning/hormonbrist). Tror det var omkring v 8, sedan ett nytt prov för att verkligen bekräfta. Vet inte vad det visade (har det inte uppskrivet) men det blev att jag från v 11 fick äta Levaxin. Jag va precis som du orolig för att jag fått det insatt försent och att bebisen skulle få neurologiska skador, men det behövde jag inte oroa mig för sa min bm. Tydligen kan bebisen roffa åt sig ganska mkt av det lilla som finns där i början så det blir mer jag som får tydligare symptom men om det skulle fortsatt utan behandling så skulle det finnas för lite även för bebisen för den behöver mer och mer eftersom den växer. Sedan fick jag ca va sjätte vecka under restenav graviditeten ta nya prover för att säkerställa rätt dos. Detta är ju snart fem år sedan och sedan dess har jag fortsatt knapra Levaxin. Ska ta nya tester på fre och se så det är ok värde även nu när jag är gravid igen. Nu känner jag mig inte alls orolig. Har aldrig riktigt haft några direkta symptom. Lite svårare att gå ner i vikt dock men har även pcos så vet inte riktigt vad som är boven i dramat. Tror jag läst någonstans att dessa oftast hör ihop men är inte säker på det.

Hoppas mitt svar lugnat dig något:)
  • Alltidväntarmanpånåt
    primavolta skrev 2015-12-11 13:02:33 följande:

Hörrni, borde jag vara orolig?! Tycker att det verkar som att alla får så många veckor på sina digitala tester.. Tog strax efter att jag plussade och då var det 1-2 vilket kändes rimligt. Är nu v 5+5 enl app (men troligen bara 5+2 enl egen beräkning) och testade imorse 2-3... Stämmer det eller borde det stå 3+?

Jag fick inget 3+ förrän jag var i v5+3. Blev oxå orolig när jag passerat 5 men bara fick 2-3. Vänta någon dag och ta ett nytt test så har det säkert ändrat sig:)

Någon annan som har svårt att sova/somna om? Är supertrött hela tiden men när jag vaknar så här vid 3-4 på morgonen så är det stört omöjligt att somna om. Är trött men det går inte att somna! Somnar lagom till vår son vill gå upp vid 5:30... Resten av dagen känns det ju som om jag skulle kunna sova stående och jag gäspar konstant!!!!
  • Alltidväntarmanpånåt
    HJohannesson skrev 2015-12-12 03:56:20 följande:

Jag är med vaken nu :/ lagom angenämt... Ska börja jobba om några timmar.

Du får be din sambo vara vaken med sonen, du behöver sova. :)

Haha ja man gäspar ju tills käkarna går ur led nästan.

Ja min man är faktiskt jättegullig och tar de flesta morgonar men jag vaknar ändå. Idag fick jag dock sova till 9 och blev då serverad lyxfrukost. Många säger att det bara är i första graviditeten som mannen ställer upp lite extra men här har jag knappt fått dammsuga sedan vi plussade för två veckor sedan. Hihi...får väl se hur länge det håller i sig:D Hoppas det går bra å jobba för dig trots nattvakandet!
  • Alltidväntarmanpånåt
    HJohannesson skrev 2015-12-12 14:27:34 följande:

Men vad härligt :) jag vaknade otroligt nog utvilad! Sen är jag ju lika trött igen efter en timma men det har nog knappast med nattsömnen att göra haha!

Ja visst är det konstigt. Bra el dålig sömn, man är ändå trött en timma senare:( Och sedan till och från hela dagen! Men det är ju ett gott tecken, trots allt. Kroppen arbetar ju hårt för att skapa ett litet liv därinne:)
  • Alltidväntarmanpånåt
    happylife skrev 2015-12-12 11:28:08 följande:

Åh en aktiv bf augusti grupp! :)

Jag är i vecka 5 nånting, fick MF i augusti i v 6 så är dåligt nervös varje sekund de molar eller stramar i rygg å mage! Försöker ta det coolt... Inskrivning på tis :) ska få remiss för tidigt vul pga missfallet innan så de känns bra. Kommer va sjukt nervös inför det!!

Jag vaknar också mellan 4-5 på morgonen å kan inte sova, är pigg då! Men på kvällarna somnar jag i soffan är så trött!

När ska ni skriva in er o när ska ni göra vul?

Kram!

Jag är redan inskriven men börjar inse att jag kanske fick en tidig inskrivning... Inskrivningssamtalet gjordes när jag var i v 5+5 och vul ska jag göra på tis. Då är jag i 7+2. Är väldigt nervös och orolig för att hon ska säga "tyvärr..." :(

Insåg precis att bf inte alls blir 1/8 utan 31/7. Men jag kanske kan stanna kvar här ändå.. Förra gången gick jag över och födde dagen innan planerad igångsättning så 31/7 el 1/8 spelar nog ingen roll för är ganska säker på att det blir en augustbebis oavsett om allt går vägen vilket vi hoppas såklart!

Och du... Ett tips är att vänta någon dag extra med att göra ett nytt test. Gjorde ett test på 5+1, exakt en vecka efter det första men fick inget omslag, stod fortf 2-3. Va smått orolig men på 5+3 kom 3+... Om jag inte haft så bråttom hade jag sluppit några dagars oro.
  • Alltidväntarmanpånåt
    Skroenan skrev 2015-12-14 15:32:46 följande:

Var på vul idag :) 6+3 trodde jag men läkaren trodde 6+5. Fick se en liten böna med tickande hjärta! :D helt magiskt!

Å va härligt! Grattis:) Ska ha vårt vul imorn och är supernervös!! Min man är helt lugn och förstår inte riktigt min oro. Gör jag väl inte själv heller egentligen. Vi är ca en vecka framför er så om allt är som det ska så borde vi ju kunna se lilla hjärtats hjärta picka. Har en riktig nervositetskänsla i kroppen. Som i högstadiet innan man skulle redovisa inför klassen... Sällan jag känner så numera så har lite svårt att hantera känslan:(
  • Alltidväntarmanpånåt
    happylife skrev 2015-12-14 19:26:28 följande:

Nja, hade en ljust rosa flytning vid 15 tiden å en vid 17, inte mer än så.

Men tror de värsta! =| har en feeling bara..

Har dock grav symtomen kvar

Håller tummarna stenhårt att det bara var nåt litet blodkärl som brustit och att bebisen mår prima:)
  • Alltidväntarmanpånåt
    happylife skrev 2015-12-19 07:56:28 följande:

Jag vill inte heller hänga på fb!

Grattis till ökningen :)

primavolta skrev 2015-12-19 08:02:18 följande:

Ska inte heller hänga på fb! Skönt att det ökar på sig :)

SkogsstjärnN skrev 2015-12-19 07:27:40 följande:

Är det bara jag som inte vill hänga på fb:P?

Jag fick gravid 1-2 på digital (har varit negativa hittils) och en fin ökning på testlsgrets så nu kan jag verkligen tro det. Bf den 29aug, men kommer snittas några veckor tidigare. Ett sommarbarn! Såå spännande. Tror vi berättar för min familj i jul, även om det är tidigt så känns det mer löjligt försöka dölja när jag har läst vad ni skrivit.

Va nog fler som sa samma sak men kunde inte citera fler än tre... Jag vill inte heller hänga på fb och tycker att denna tråd känns lite rörig. Någon som är på en ny tråd där det framgår att det är där vi utan fb hänger? Jag har försökt starta en tråd men min app verkar ha problem:(
Svar på tråden Augustibebis 2016