Inlägg från: Pullisnurvan |Visa alla inlägg
  • Pullisnurvan

Augustibebis 2016

Hej alla augustimammor & pappor! Skrattande

Jag plussade idag, på bim-2. Min första graviditet och känns som att vi försökt bli gravida i en evighet men äntligen(!!) fick vi vårat efterlängtade plus.

Enligt min app är bf 20/8-15. Är alltså i v.4 (3+5).

För mig som är helt ny på detta så är jag helt ställd. Vad händer nu? När kontaktar man barnmorskan? När får man se bebis?

Jättegrattis till er alla andra som plussat!! Skrattande

• Pullisnurvan
    LouiseJoh skrev 2015-12-10 17:06:25 följande:
    Va kul, stort grattis!! :)
    Du kan kontakta barnmorskan redan nu, man vet inte hur lång väntetid de har heller.

Vi var hos BM i måndags och är nu i vecka 6+1 med första barnet, tjoho! :)

Okej, då ringer jag redan imorgon! Skrattande

Åh, stort grattis till dig med. För mig som är dålig på att räkna, när har ni bf? Var bebisen planerad? Och hur mår du? Några känningar?

• Pullisnurvan
    lenaerik86 skrev 2015-12-10 17:08:42 följande:
    Hej! Kul att vi blivit så många! Ringa barnmorskan kan du göra nu och boka in en tid. Oftast är väl inskrivningen v 8-10 typ men många brukar ha ett hälsosamtal så tidigt som möjligt då man kan ställa frågor och få svar om kost osv. Ultraljud görs vanligtvis först i v 18-20, men vissa gör tidiga ultraljud runt vecka 8 men de får man oftast boka och betala själva och så finns det sk kub-testet där man kollar med blodprov och ultraljud om det finns risk för kromosomavvikelser som görs runt v 12 som vissa landsting ger alla och vissa enbart de över 35 år. Hoppas det gav lite klarhet iaf :)
    Tusen tack! Toppenbra information. Nu har man lite koll på vad som väntar Skrattande

Vilken vecka är du i? Barn sen innan? 
  • Pullisnurvan
    I am Annahoj skrev 2015-12-10 20:14:48 följande:

Jag har bjudit in er 8 som skrivit sedan 12.30 idag Glad

Lägg gärna till mig också, flikkan_0226@hotmail.com

Fruktansvärt pinsam mail men till mitt försvar har den hängt med sen jag var typ 12, haha! Oskyldig

• Pullisnurvan
    I am Annahoj skrev 2015-12-10 22:01:42 följande:

Ni 4 är inbjudna!

Jag hittar ingen inbjudan?
  • Pullisnurvan
    Amie skrev 2015-12-11 10:22:49 följande:

Hej alla preggos!!

Svagt plus på stickan idag :D BIM-1. Beräknad fl 17/8 (om inte denna också vägrar bli vräkt och stannar några veckor extra!)

Andra barnet, första blir 6 månader om 1 vecka :) 28 år, bor i södra Halland.

Vill också gärna vara med i fb gruppen!! amelie_andersson@hotmail.com.

Grattis, vad kul! Då är vi på samma bim, jag plussade igår på min bim-2 ????

Mitt bf är just nu beräknad till 19/8.

Några grav-känningar än?
  • Pullisnurvan
    laila88 skrev 2015-12-11 21:46:56 följande:
    Går allt som de ska berättar vi nog då de gått 13 veckor. Men kommer nog få frågan innan, iaf så kommer dom nog misstänka då jag avstår viss mat och inte dricker nån alkohol över jul och nyår. Hur ska man kunna bortförklara det? :D jag är sämst på undvika svara på frågor och dölja saker :D

Men berättar för min bästa vän då hon är hemma över jul bara för hon bor långt bort. Resten ska jag försöka hålla ut att tala om för :)

Det svåraste är att inte berätta för min "mammakompis" våra små är i samma ålder och vi umgås mest av alla mina vänner. Dessutom är hon gravid så de ligger liksom å bubblar innanför läpparna och är svårt att hålla tillbaka nyheten.
    Gör som jag gjorde igår när vi hade personalfest. Köpte två flaskor alkoholfritt vin, sköljde ur två flaskor som jag haft vin i tidigare och hällde sen över det alkoholfria i dom. Ingen anade ett jota! :D
  • Pullisnurvan
    Josefineq skrev 2015-12-12 19:01:30 följande:

Jag hoppar in här också! Jag plussade för några dagar sedan och enligt en app är jag i v3+4, vilket jag tycker verkar konstigt!

Jag mår illa, är uppsvullen och har molvärk.

Smart det där med vinet!! Ska jag också göra på nyår ;)

Haha ja, jättesmart om man inte vill väcka folks misstankar. Men se till att inte bjuda någon på't bara :D 
Svar på tråden Augustibebis 2016