• atokal

Augustibebis 2016

Hej alla! Glad

Plussade igår, är nu i v. 4+3, beräknad 21 augusti. Första gången jag är gravid och känner mig både orolig och glad just nu. 

Har inte så mkt symptom förutom lite ömma bröst, extra lågt blodtryck (brukar ha lågt men nu svartnar det extra mkt när jag reser mig) och "mensvärk" i magen. Hur kraftig värk har ni haft i magen? Jag tycker att det är rätt påtagligt, men ändå mildare än de värsta menssmärtorna jag brukar ha vanligtvis.

• atokal

Jag vill också gärna vara med på fb! Hur hittar jag gruppen? :)

• atokal

Usch vad jobbigt det är med alla dessa nojjor! Har aldrig varit gravid tidigare så jag har ju liksom inget att jämföra med, har ingen aning om vad som är normalt. Har så jäkla mkt "mensvärk", igår kväll fick jag ligga med en varmvattenflaska på magen för att kunna slappna av, så som det brukar vara när mensen är som värst i vanliga fall. Skulle så gärna vilja diskutera med en barnmorska om detta. När har ni haft/ska ha era inskrivningssamtal? Jag är i v 4+4 idag, känns så himla långt att vänta till runt v 8 innan man får prata med någon. Obestämd

• atokal
    annacnummertre skrev 2015-12-17 11:10:12 följande:
    Det är helt normalt med mensvärk! När jag väntade mitt första barn hade jag värst mensvärk, jag var så rädd och trodde att det var dåligt, men det är helt normalt! Livmodern växer och därför gör det ont!
    Jag harf två barn sen innan iallafall, så vissa saker kanske jag kan svara på ;)

Trist att det inte blir samtal förens i vecka 8 för din del, här brukar vi få hälsosamtal i vecka 5-6, sen inskrivning vecka 8. Har du ringt din BM? :)
    Vad skönt att höra dig säga det, tack för svar! Är hemma och tentapluggar just nu så det blir att man känner efter extra mycket om allt som känns annorlunda i kroppen.

Har inte ringt BM än, ska göra det idag! Glad
  • atokal
    Raggsockan skrev 2015-12-17 12:17:13 följande:
    jag väntar mitt andra barn men kände mig lite orolig. Bad Bm om jag kunde få en tidigare tid för samtal. Vilket inte var några problem, så när jag var där så bokade vi tid för inskrivning. Jag valde också en BM-mottagning som har UL på plats, och frågade lite snällt om de fanns möjlighet till ett UL runt vecka 10 iom att vi inte vill göra KUB men att jag vill ha ett ultraljud i ungefär de veckorna. Inga problem, så skönt! :) 
    Härligt att bli bemött så av vården! :) Vilken kommun bor du i?
  • atokal

Verkar vara hårt tryck på MVC just nu?

Får inskrivning först 22 januari, då är jag i vecka 10+5. Känns otroligt avlägset. Någon annan som får vänta så länge? Obestämd

Svar på tråden Augustibebis 2016