Inlägg från: annacnummertre |Visa alla inlägg
  • annacnummertre

Augustibebis 2016

Vilka från BIM-DECEMBER gruppen hänger här :)

• annacnummertre

Vad kul!
    Är fortfarande så himla rädd att jag inte vågar skriva i denna grupp än...

Vad har alla för symtom? Gravid

EmelieB91 skrev 2015-12-14 20:34:40 följande:
    JagSkrattande
    happylife skrev 2015-12-14 20:46:36 följande:
    Å jag :)
    primavolta skrev 2015-12-14 19:23:10 följande:

Primavolta visst var du också med i BIM-december?
  • annacnummertre
    lengon skrev 2015-12-14 23:03:34 följande:
    Jag. Hänger även på fb ;)
    Jag kanske hoppas in där sen om jag vågar. Är så himla rädd efter mitt MF förra månaden att jag inte vågar tänka så mycket på den här graviditeten :/
  • annacnummertre
    primavolta skrev 2015-12-15 17:50:03 följande:
    Men vad bra med vul!! Ja, ena stunden tänker man "jo, men lägg sv du ÄR gravid" och andra "nää jag känner ingenting..det går nog inte vägen". Snacka om att det växlar, knäpp man är :)
    Jag ska på inskrivning 23/12 och hoppas verkligen på ultraljud. Hade ju mf 1/11 och hoppas att de vill göra det för att veta exakt vecka..
    Annars har jag mina sytom jag haft hela tiden. Illamående till och från hela dagarna, molvärk, känsliga bröst och blir glad så fort jag känner nåt. Ska ta nytt digitalt på fre (försöka hålla mig iaf) och visar det inte 3+ vet jag inte vad jag ska tro..

Är det ditt första barn? Får man fråga hur gammal du är?
    Jag känner exakt sådär! Typ min man måste säga till mig att jag är gravid, annars kopplar jag inte. Har inte vågat ta digitalt än...

Försökte ringa och boka VUL på ett ställe i Sthlm jag varit till innan, men de hade helt slut på tider! Nästa tid de hade var 9:nde januari... 
    Får testa någon annan klinik.

Så avis på alla er som får VUL i samband med inskrivning, det gör man inte i mitt landsting :/
  • annacnummertre
    happylife skrev 2015-12-15 18:07:28 följande:
    Då kanske jag inte heller får tid, vart försökte du boka? Min bm skulle boka ultragyn Odenplan eller på Sophiahemmet men de lät på henne som de fanns tid, men vi får väl se...skulle komma kallelse i brevlådan :)
    Ultraljudsbarnmorskorna, den i Liljeholmen. Har även gått på Mamma Mia tidigare, så jag ska ringa dit imorgon och se om de har i mellandagarna. Jag är från en större stad nära SThlm., och där finns bara 2 privata gyn som inte gör VUL om man inte blöder typ. Och landstinget här vägrar, därför har jag kört nästan alla ultraljud utom RUL i Stockholm mina tidigare graviditeter :)

Sophiahemmet kanske man skulle testa ringa till :)
  • annacnummertre
    happylife skrev 2015-12-15 18:09:10 följande:

Mamma Mia i Kista kan du höra me!

Great! Gick på den vid Östermalm förut, men KIsta är lättare att köra till :D
  • annacnummertre

Jag tog ett digitalt idag, tror jag är vecka 4+2. Fick bara 1-2, nu är jag livrädd :((

När slog era om?

• annacnummertre
    happylife skrev 2015-12-16 22:13:35 följande:

Konstigt att det är så olika de där! Man blir ju nojig (sorry för inhopp Inter konversation)

När slog ditt om till 2-3? :)
  • annacnummertre
    happylife skrev 2015-12-16 22:26:22 följande:
    I måndags, v 4+5, så dont worry! De kommer :) vänta några dagar.

Antar att ägget tog lite tid på sig att fästa, därav fördröjningen.
    Okej! :) Jo såklart :)Fick exttra stress-påslag idag när jag hade en brun flytning imorse. Eller flytning, det kommer ingenting i trsoan, mer än man gräver med toappapret ( ursökta beskrivningen) Men tryckte upp tampong senare och de var små bruna "snorliknande" grejer på den.
    Ingen färsk blödning, och det här bruna har inte blivit värre under dagen, nu var det inte så mycket kvar sist jag kollade...
    Men ändå blir jag orolig. Vafan är det bruna liksom?
  • annacnummertre
    happylife skrev 2015-12-17 07:36:49 följande:
    Gud vad jag känner igen mig kära du!! Samma här, jag får heller inget i trosan men när jag torkade o "grävde" lite fick jag ljusrosa ena dagen och dagen efter lite brunare, igår inget. Man undrar som du säger vad det är! Är samma här, små bruna snorliknande grejer. Hahaha vad knäpp man känner sig. Jag tror det är helt normalt faktiskt men man tror det värsta i stunden!
    Ja, alltså jag har ju haft det i mina tidigare graviditeter också (som resulterat i två friska barn), men ändå. Usch vad det tär på en psykiskt, haha.
    Får du bra stöttning av din partner? Man måste ju typ ventilera med någon annars tar oron helt över tycker jag...
Svar på tråden Augustibebis 2016