Inlägg från: SkogsstjärnN |Visa alla inlägg
  • SkogsstjärnN

Augustibebis 2016

Jag hoppar in här med. Nyplussad med tredje (har en dotter sep-05 och en dotter jan-15) och vi är superglada och förväntasfulla. Är bara på äl+9 (enligt appen men jag tror jag hade äl tidigare) men har känt att något var på gång senaste dagarna så chansade och tog ett test som var positivt. Sambon önskar sig tvillingar, jag tror jag är nöjd med en då det är så tätt:).

• SkogsstjärnN

Åh jag oroar mig lite för jul och nyår. Ska bo hos mor och far och mor kommer direkt reagera på att jag inte dricker. Hade det varit för att jag skippade ett vinglas hade det varit lugnt men glöggen kommer ju avslöjja. Hade inte velat berätta så tidigt men kanske inte har något val. Förra berättade vi i vecka 11, nu skulle det bli vecka 5/6. Supertidigt:(
    Hur göe ni andra?

• SkogsstjärnN
    happylife skrev 2015-12-18 08:16:11 följande:
    Precis samma "problem" här ang jul.

Man kan ju köpa alkoholfri glögg å vin å fylla sitt glas smidigt å hoppas ingen ser. Så ska jag göra, ser någon o kommenterar tänker jag berätta. Det är ju ändå bara närmsta släkten. Är man normalfuntad så frågar man inte varför nån dricker alkoholfritt, men man vet ju inte =P
    Haha, ja, jag funderar på att dra diet-kortet men då måste jag ju låta bli allt snask med och det hade jag inga planer på:D. Eller dela glögg med tioåringen...

Med förra så räckte det att mamma såg mig så fattade hon. Frågade om jag ville ha vin och stirrade på mig men sa inget. När vi berättade dagen efter skrek hon "ja sa ju det" till pappa. Så mer än en vecka under samma tak lär inte gå att komma undan:P
  • SkogsstjärnN
    atokal skrev 2015-12-18 15:36:01 följande:

Verkar vara hårt tryck på MVC just nu?

Får inskrivning först 22 januari, då är jag i vecka 10+5. Känns otroligt avlägset. Någon annan som får vänta så länge? Obestämd

De vill väll att man går förbi tiden då det är störs risk för missfall? Så var det med förra barnet för mig iaf. Man erbjöds ett hälsosamtal innan men då pratade vi bara om rökning, alkohol och sånt. Sen själva inskrivningen blev efter Kub tom.

Jag ska ringa på måndag. Har haft havandeskapsförgiftning med båda och måste börja med blodförtunnande direkt. Vet inte om de kommer skicka mig till doktorn eller om jag bara får resept. Kommer bli en massa läkarbesök ändå så jag slipper hellst börja förens senare:)
  • SkogsstjärnN

Är det bara jag som inte vill hänga på fb:P?

Jag fick gravid 1-2 på digital (har varit negativa hittils) och en fin ökning på testlsgrets så nu kan jag verkligen tro det. Bf den 29aug, men kommer snittas några veckor tidigare. Ett sommarbarn! Såå spännande. Tror vi berättar för min familj i jul, även om det är tidigt så känns det mer löjligt försöka dölja när jag har läst vad ni skrivit.

• SkogsstjärnN
    happylife skrev 2015-12-19 07:56:28 följande:
    Jag vill inte heller hänga på fb!

Grattis till ökningen :)
    Kommer sluta med att det bara är du och jag här efter att alla dragit till fb:P
  • SkogsstjärnN
    E87 skrev 2015-12-19 13:24:36 följande:
    Jag kan starta en tråd för oss som vill hänga här på fl. Vi kanske kan göra det till en ganska liten grupp så kan man faktiskt ha bättre koll och alla blir sedda. Vad tycker ni?
    Jag är på:)
Svar på tråden Augustibebis 2016