• Kia82

Augustibebis 2016

Hej, får jag haka på här!? 33 år gammal och väntar femte barnet. Plussade i fredags så det är helt nytt och jag har nog inte riktigt fattat det än. Enligt senaste mensen har jag bf 27/8.

• Kia82
    Spartacus skrev 2015-12-21 19:56:34 följande:

Hej igen alla! (Chocken har börjat lägga sig nu)...

32, Väntar nr 4 I början av augusti (5e enligt uträknaren) och är då i v 8. Har vetat sedan v 4 så känns som en evighet mår illa typ hela tiden och ser fram emot julledigt efter 2 dagar jobb till.

Ringde mvc idag och fick direkt tid för att ses och för ul v 13 i mitten av januari, det känns skönt med en milstolpe!

Måste berätta för min chef imorgon pga omorganisation och rätt synlig kula redan ???? ryktet går liksom.... önska mig lycka till!

Grattis! Kul med någon mer som har lite större familj.

Förlåt för att jag frågar men vad är anledningen till ett ultraljud så tidigt, är det ett Kub du ska göra?
  • Kia82
    Spartacus skrev 2015-12-22 16:45:09 följande:

Kia82 det verkar vara standard här? Det sas inte kub iaf.... 2 ul i v 13 och 18 sa hon på mvc

Jag gör inga fostervattensprov osv iaf. Har aldrig gjort. Sist så visade sonen snopen i v 13-14 kanske man får se nåt nu med!

Hur många barn har du? Hur gamla är dom?

Jaha, här har vi bara ett standardultraljud omkring vecka 17-19 samt att man får göra ett Kub i vecka 10-13 om man fyllt 33 år vilket jag nu gjort.

Jag har fyra födda -05, -07, -12 och -14.
  • Kia82
    Spartacus skrev 2015-12-22 16:48:31 följande:

Kia82 det verkar vara standard här? Det sas inte kub iaf.... 2 ul i v 13 och 18 sa hon på mvc

Jag gör inga fostervattensprov osv iaf. Har aldrig gjort. Sist så visade sonen snopen i v 13-14 kanske man får se nåt nu med!

Hur många barn har du? Hur gamla är dom?

Var bor du föresten?

Vad kul att kunna se könet så tidigt.
  • Kia82
    Spartacus skrev 2015-12-25 13:10:09 följande:

Jag bor Söderköping. Du?

Mina är födda -08, -10, -14 och nu -16 då det är lite tight men kanske kul för dom? Tycker dom har mycket glädje av varandra och leker ofta även om det periodvis är en del tjafs såklart...

Det är alltså din 5e! Full fart våra 4a var inte direkt planerad men Välkommen in i kaoset!

God jul!

Jag bor i Skåne.

Usch har börjat att få lite bruna flytningar och kramp i magen och tidigare idag kom det EN droppe blod i toaletten men därefter ingenting. Har haft brun-röda spottings med ett tidigare barn fram till vecka 10 men nu vet man ju inte om det är samma den här gången eller missfall på gång. Det är för tidigt med vul så det är väl bara att avvakta och ta ett nytt test om ett tag för att se om det finns någon graviditet kvar. Blää, jobbigt med oron och ovissheten.

God Jul och god fortsättning!
Svar på tråden Augustibebis 2016