Inlägg från: annacnummertre |Visa alla inlägg
  • annacnummertre

Augustibebis 2016

atokal skrev 2015-12-17 11:08:03 följande:

Usch vad jobbigt det är med alla dessa nojjor! Har aldrig varit gravid tidigare så jag har ju liksom inget att jämföra med, har ingen aning om vad som är normalt. Har så jäkla mkt "mensvärk", igår kväll fick jag ligga med en varmvattenflaska på magen för att kunna slappna av, så som det brukar vara när mensen är som värst i vanliga fall. Skulle så gärna vilja diskutera med en barnmorska om detta. När har ni haft/ska ha era inskrivningssamtal? Jag är i v 4+4 idag, känns så himla långt att vänta till runt v 8 innan man får prata med någon. Obestämd

Det är helt normalt med mensvärk! När jag väntade mitt första barn hade jag värst mensvärk, jag var så rädd och trodde att det var dåligt, men det är helt normalt! Livmodern växer och därför gör det ont!
    Jag harf två barn sen innan iallafall, så vissa saker kanske jag kan svara på ;)

Trist att det inte blir samtal förens i vecka 8 för din del, här brukar vi få hälsosamtal i vecka 5-6, sen inskrivning vecka 8. Har du ringt din BM? :)
  • annacnummertre
    happylife skrev 2015-12-17 12:59:15 följande:
    Fick tid för ultraljud idag! Ska dit den 29 dec, borde då v i v 7. Då borde man kunna se hjärta va? Sjukt nervöst! Ja det får jag, men han säger ifrån när jag tjatar för mycket. Han har ju två kids sen innan så han har gjort allt de här en gång, det känns trist! Hans ena son har kromosomfel så han är nog spänd också inför kub, som är bokat i feb.

Hur är din sambo?
    Jag har sett hjärtat 5+5 och 6+0 med mina små, så jag ska hålla tummarna för dig, men få ej panik om man inte ser något, det beror på läkaren och kvaliten på maskinen. När jag gjorde 6+0 såg inte den första läkaren, och jag fick panik och började gråta. Då ropade hon in sin kollega som "rotade" runt lite till och då fick de in en jättebra bild. 

Min man är dryg just nu, haha. Jag får ju panik och bryter ihop, och han är så äckligt logisk hela tiden och bara: jamen du har ju starka gravtest, du blöder inte osv, du kan inte gå panik av en känsla...
    Man ba: JO DET KAN JAG!! Haha.

Ska också göra KUB sen, blir nog på Liljeholmen då igen :)
  • annacnummertre

Jag är verkligen jätterädd över att inte ha så mycket symtom, även om jag bara är i vecka 4+3. Molvärken  har jag känt av, samt perioder av trötthet som sköljer över en lite snabbt. Har även haft ganska mycket huvudvärk...
    Men allt detta (förutom molvärken då) känns inte som uppenbara gravtecken för mig. Mest rädd över att brösten inte ömmar. Usch :/

• annacnummertre
    happylife skrev 2015-12-17 15:45:59 följande:
    Trötthet å huvudvärk har jag med! Det är ju grav-symtom :)
    Ja, jag läste det i någon bok jag fick förra grav, men ja..haha. Jag minns liksom fel också, jag kräktes jättemycket när jag var gravid med mina barn, men det kom ju SEN. i Vecka 7 tror jag! 
    Jag är bara rädd att allt ska gå åt helvete som förra månaden. Men då hade jag iofs inte ens molvärk eller någonting....
  • annacnummertre
    bläckfisken skrev 2015-12-17 16:42:43 följande:

En till som är rädd! Min förra grav slutade i ma, så kanske inget att jämföra med, men hade då väldigt ömma och svullna bröst tidigt. Nu känner jag knappt något i brösten alls. Bara molvärk och flytningar... Är bara i 4+4 visserligen. Hoppas de kommer så blir man nog lite lugnare, eller kanske inte :)

Beklagar MA, håller tummarna för dig denna gång!
    Haha, ja, grejen är ju att när man har symtom analyserar man ju dom och blir livrädd om det känns lite mindre :P
  • annacnummertre
    primavolta skrev 2015-12-18 10:37:52 följande:

Nu har jag plågat mig igenom hela morgonens kissnödighet bara för att hålla mig i minst 6 timmar. Det blev till slut drygt 7 timmar och fick då det här resultatet. SÅ SKÖNT!!! Kissar ju annars minst var tredje timme så hoppades att det skulle bero på det.. så värt att hålla sig när det här dyker upp. Tack för fina svar och tålamod med mina nojor! Nu kan jag slappna av lite grann iaf :)

åh vad skönt <3
  • annacnummertre

jag kommer vänta med att lägga in mig i en lista för jag är fortfarande så himla rädd och mår dåligt. ... 

• annacnummertre
    happylife skrev 2015-12-18 11:57:28 följande:
    I måndags morse slog den över till 2-3

Jag är i v 5+3 idag. Borde kanske hålla mig till test på måndag då. Men lär inte klara mig utan att testa hela helgen!
    Usch, jag borde också hålla mig, men det är så sjukt svårt. Speciellt när man oroar sig, då är ju typ gravtest den enda form av bekräftelse man har.... Får se om jag vågar ta ett digitalt nästa vecka, är så rädd :(
  • annacnummertre
    happylife skrev 2015-12-18 12:03:53 följande:
    Exakt testen är det enda medlet man har för att få nån slags bekräftelse! Har du tagit nåt digitalt?
    jag tog ju i onsdags, då var jag 4+2 enligt senaste mens, fast jag vet att jag hade lite senare ÄL... men jag fick bara 1-2 då, så jag fick panik. lugnade mig sen när jag började tänka logiskt. men ja, jag vet inte om jag vågar testa med digitala något mer, jag mår så dåligt, haha ;(
    + sjukt dyrt!

2 paket gravtest (CB) är ju nästan 300 kronor minst, och för det kan jag ju egentligen köpa mig en fin klänning till jul. försöker tänka så ;) men det är svårt.

har du fler digitala hemma som du ska ta?
  • annacnummertre
    happylife skrev 2015-12-18 12:14:28 följande:
    Jag fick 2-3 i v 4+6 Så jag hade också bara 1-2 v 4+2

Jag köper 2 digitala för 189:- på Apoteket, så typ 90 spänn per test gång. Gaah!

Sjukt onödigt, bättre med en klänning som du säger :)

Har ett kvar, tidigast sön helst måndag tänker jag!
    Gud, jag har sådan dubbelmoral. Hade ett test som maken gömt, hittade det nu när jag städade och kunde inte låta bli.

MEN, fick 2-3!!! vecka 4+4 idag. 'Turdagen för både dig och mig ;)
  • annacnummertre
    happylife skrev 2015-12-18 12:47:32 följande:
    Ja jag sa ju de. Grattis!!

Det var dock ingen turdag för mig som fortf har 2-3 =P
    Ah :( Men jag menade att du fick väl också 2-3 på 4+4?
    Vilken dag var du på idag?
  • annacnummertre
    Meriam1 skrev 2015-12-18 13:57:49 följande:

Hej!

Det här är mitt första post på Familjeliv. Jag har sedan länge velat skriva men aldrig vågat, jag har till och med följt vart enda en av er och kollat så allt går bra med er. Jag fick ett positivt resultat 7/12 och är nu i vecka 8 beräknad bf 2/8-2016. Det här är första barnet och har massor med frågor, en del fick jag svar på tack vare er ;).

Skulle vilja hoppa in här och berätta lite då o då om hur saker går till med mig då jag känner mig lite vilse :p.

Önskar er lycka till! ?

GRATTIS och välkommen :)
Svar på tråden Augustibebis 2016