• E87

Augustibebis 2016

Tudelu skrev 2015-12-15 12:49:57 följande:
    Haha, kommer aldrig gå. Hade jag inte fått missfall i oktober hade jag fått börja med mammabyxor i vecka 7. xD Kommer bli samma nu!
    Jag hade hoppats på att kunna dölja på jobbet tills slutet av januari då vi har utvecklingssamtal. Vill ju inte att dom tar bort några möjligheter bara för att man väntar barn.

Vi berättar nog för familjen på julafton då vi firar med både min och mannens familj. Då slipper vi smyga under jul
  • E87

Idag i v 4+6 slog CB om till 3+, vilken lättnad. Nu ska jag försöka slappna av och tänka positivt.

Vi tänkte berätta på julafton för familjen. Hu gör nu andra?

Jag ska träffa några tjejkompisar i helgen och dricka vin. Måste komma på någon bra lögn då jag inte är redo att berätta än. Förslag?

• E87

Är det någon mer än jag som tycker en BF lista i gruppen vore bra? Är så svårt att hålla koll på alla

• E87
    annacnummertre skrev 2015-12-16 20:51:43 följande:

Jag tog ett digitalt idag, tror jag är vecka 4+2. Fick bara 1-2, nu är jag livrädd :((

När slog era om?

Mitt slog om till 2-3 i v 3+6 och till 3+ idag i v 4+6.

Kom ihåg att vi alla är olika, så länge det ökar så är det nog ingen fara men förstår att man blir orolig.
  • E87
    happylife skrev 2015-12-16 22:13:35 följande:
    Konstigt att det är så olika de där! Man blir ju nojig (sorry för inhopp Inter konversation)
    Ja man blir sjukt nojig. Jag har testat 4 dagar i rad för att se om jag fick 3+. Nu ska jag försöka att inte testa mer :) undra hur många kronor man har slösat på ÄL och graviditetstest då iaf jag är testoman :D
  • E87
    happylife skrev 2015-12-17 15:14:22 följande:

Hur mår ni alla här inne? :)

Har ni också varierande symptom? Jag har haft mycket Molvärk, men den är typ borta o ist lätt illamåendet å nu har avsmaken för min favvo dryck kaffe smällt till! Blä

Fått tid för vul den 29/12 är då i v 7, 12 hela dagar kvar!!

Här hemma är dottern magsjuk så vet inte om jag mår lite Ulla pga det eller graviditeten. Annars mår jag bra, lite ömma bröst och ganska nojig för missfall.

Skönt att ha vul bokat. Jag försökte i mitt landsting men fick nej. Vi ska på kub i Sthlm i början av feb men kanske försöker få ett vul innan dess för att stilla min oro.
  • E87
    jonken skrev 2015-12-17 18:52:55 följande:

En lite sjuk sak.. Jag har hela dagen haft ont i en punkt under fotknölen på insidan av högerfoten. Både när jag går och när jag bara vickar på foten. Imorse tänkte jag inte så mycket på det, kanske att foten hamnat lite snett medan jag sov eller något. Nu har det dock hållt i sig hela dagen, så tillslut fick jag bara ett infall och googlade zonterapi och fick upp en karta över fötterna. Tro på fan om inte just den punkten är livmodern!

Va lustigt :)
  • E87
    SkogsstjärnN skrev 2015-12-18 08:02:11 följande:

Åh jag oroar mig lite för jul och nyår. Ska bo hos mor och far och mor kommer direkt reagera på att jag inte dricker. Hade det varit för att jag skippade ett vinglas hade det varit lugnt men glöggen kommer ju avslöjja. Hade inte velat berätta så tidigt men kanske inte har något val. Förra berättade vi i vecka 11, nu skulle det bli vecka 5/6. Supertidigt:(
    Hur göe ni andra?

Vi tänkte berätta på julafton då går vi in i vecka 7. Känns sjukt tidigt att berätta men orkar inte smyga hela julen. Och som någon annan sa, går det åt skogen kan man ju behöva lite stöd också.
  • E87
    Tudelu skrev 2015-12-18 09:16:39 följande:

Kan inte alla skriva sitt beräknade födelsedatum och så kan trådstartaren lägga in det ihop med varje persons signatur här , i trådstarten? Så man vet vilka man hänger ihop med :)

Låter som en toppen idé tycker jag. Svårt att hålla koll på alla.

Jag kan början en lista så kanske alla kan fylla på?

BF

17/8
    E87, andra barnet
  • E87

Jag hittade följande lista i inlägg 100. Ska vi fortsätta fylla på den?

AUGUSTIMAMMOR:

1 augusti

lenaerik86

ninawest

NiHa
    melissa8601
    IcenLeia

2 augusti
    Nessling
    HJohannesson
    Asofieh
    Yennie88
    PD1984
    Paulas mamma
    Emmi0306

4 augusti
    grodan26
    MDKE

5 augusti
    Fröjd
    Lia87
    Sommarblomma1
    Emmibjn
    Mliizz

6 augusti
    Drömmer om tre
    Fjonkis

7 augusti
    Girl 25
    Anojj

8 augusti
    förstabarnet
    GrukanGrace

9 augusti
    Mellanstadieläraren
    sowe81

10 augusti
    Lajkie
    I am Annahoj

11 augusti

12 augusti

13 augusti

14 augusti

15 augusti

16 augusti

17 augusti

E87

• E87
    Aurora82 skrev 2015-12-18 16:09:18 följande:

Hej. Jag plussade i morse (efter ett otydligt test igår). Jag avbröt i v 22 i augusti i år så detta känns.stort och nervöst.

Stort grattis till ett nytt plus
  • E87
    SkogsstjärnN skrev 2015-12-19 07:27:40 följande:

Är det bara jag som inte vill hänga på fb:P?

Jag fick gravid 1-2 på digital (har varit negativa hittils) och en fin ökning på testlsgrets så nu kan jag verkligen tro det. Bf den 29aug, men kommer snittas några veckor tidigare. Ett sommarbarn! Såå spännande. Tror vi berättar för min familj i jul, även om det är tidigt så känns det mer löjligt försöka dölja när jag har läst vad ni skrivit.

Inte jag heller :)
  • E87
    Alltidväntarmanpånåt skrev 2015-12-19 10:19:19 följande:
    primavolta skrev 2015-12-19 08:02:18 följande:

Ska inte heller hänga på fb! Skönt att det ökar på sig :)

Va nog fler som sa samma sak men kunde inte citera fler än tre... Jag vill inte heller hänga på fb och tycker att denna tråd känns lite rörig. Någon som är på en ny tråd där det framgår att det är där vi utan fb hänger? Jag har försökt starta en tråd men min app verkar ha problem:(
    Jag kan starta en tråd för oss som vill hänga här på fl. Vi kanske kan göra det till en ganska liten grupp så kan man faktiskt ha bättre koll och alla blir sedda. Vad tycker ni?
  • E87

Nu har jag skapat en tråd som heter BF augusti 2016, vi som vill prata på fl. När vi blir 15-20 st i tråden så "stänger" jag den för nya så blir alla sedda. Tyvärr kan jag inte länka men den ligger under gravid, första trimetern.

Svar på tråden Augustibebis 2016