Inlägg från: Moderno |Visa alla inlägg
  • Moderno

Ny åtstramning av migrationen

Världsmedborgare skrev 2015-11-24 19:31:34 följande:

Känns rätt och en lagom upptrappning, men saknar uttalanden som riktar sig mer kraftfullt mot länder i EU som smitit undan sitt ansvar.

Nu kommer väl Sveriges agerande att sätta fokus på dom ändå, och beslutar EU att det bidrag som Sverige kommer att få genom sitt stora flyktingmottagande, att det blir tillräckligt stort för att tydligt markera mot länder, som vägrar bidra vid kriser, kommer att få betala iaf, då är jag nöjd. 

Håller inte med. Det fungerar inte att ha ett partnerskap där en partner slösar och sedan begär att andra ska ställa upp och betala. Hade Sverige haft exakt samma regelverk som övriga europa, men att människor trots det hade valt att komma hit, hade saken varit en annan.

Då hade det varit rätt för övriga EU att ställa upp, precis som vi bör ställa upp ekonomiskt och framförallt med resurser för Grekland och andra gränsländer.

Angående de nya reglerna är det nu viktigt att de snabbt genomförs. I övrigt tycker jag S känns som ett mycket mer verklighetsnära parti numera och det är jag glad för.
Svar på tråden Ny åtstramning av migrationen