Titthålsoperation - ont
Det är nu 13 dagar sedan operationen och såret vid ljumsken är läkt men inte naveln.
Direkt efter operationen var bandaget i naveln packat med blod. De tejpa över med fler bandage bara. Åkte hem med rådet att det skulle sitta tills det börja släppa. Fyra dagar senare åkte jag till distriktssköterska som la om det. Det lukta apa och det rann ut gammalt blod. Fick samma råd igen. Låt nu vara.
På den 5:e dagen var jag till läkare som kollade såret då jag hade väldigt ont. Allt såg bra ut. Nytt bandage och hemskickad. Skulle ta av bandage på den 7:e dagen och duscha.
Tog av bandage på den 7:e dagen men vågade inte duscha då såret glipade. Till distriktssköterska på den 8:e dagen. Såret gjordes rent och fick nytt bandage. Låt det vara till den 11:e dagen och sen kan du vara utan bandage.
Tog av bandage på den 11:e dagen och det är fullt med gammalt blod på bandaget. Vågade inte duscha såret. Ringde avd där jag opererades på den 12:e dagen men sköterskan lät ointresserad och sur. Hon nämnde att ibland blir det komplikationer, ibland värsta tänkbara. Inga råd. Mer än att det lät onormalt.
Ring din op avdelning å be att de tittat på det. Antibiotika är inte fel hellre. Att du harven bulle under är inget konstigt. Så blir det alltid när man gör titthålsoperationer. Jag har gjort tre å alla sår får olika stora bulor. De försvinner m tiden