Titthålsoperation - ont
Det är några år sedan nu men kommer ihåg att det var ömt länge. Om det var riktigt så ömt är jag dock osäker på. Du kan ju ringa imorgon och fråga för säkerhets skull. Det är ju inte bara på ytan det ska läka.
Det är några år sedan nu men kommer ihåg att det var ömt länge. Om det var riktigt så ömt är jag dock osäker på. Du kan ju ringa imorgon och fråga för säkerhets skull. Det är ju inte bara på ytan det ska läka.
Var till läkare igår. Tog snabbsänka som var normal.
Jag tycker definitivt inte det låter normal. Du får göra nytt försök med distriktets sköterskan.
Läkaren sa att jag skulle byta förband när jag såg att jag blodat igenom. Fick ett rent av honom kl 11:30, bytte kl 19 till ett som jag kan duscha med. Och nu kl 22 var det blod igenom och jag bytte.
Jag är jätteirritetad av klistret på förbanden. Huden är röd och nu blöder det på ett par ställen.
Ska jag verkligen behöva byta så fort jag ser en blodfläck?
Och kan jag lita på läkaren, är detta verkligen normalt?
Bytte förband kl 22, sedan legat på rygg hela natten. Klev upp och gick på toa. Då kom detta direkt. Blir när jag sitter. Antar att magen/såret pressas ihop.
Läkaren sa "byt så snart du ser blod på förbandet" men det känns fel, därav min undran?
Fläcken på bilden blir successivt större, men det ser ju ut som gammalt blod.
Såret gjordes rent på vc i torsdags sedan dess har inte ens vatten varit i kontakt med såret. Utan förbandet är tätt och sitter på. Men jag har börjat blöda nu de sista dagarna gammalt blod. Kan detta vara en del av läkningsprocessen? Att det läker inifrån och ut?
Så du menar att blodet är färskt och att jag fortfarande blöder i såret?
Fatta på läkaren som att jag hade gammalt blod innanför som pressas ut med läkningen.
Ja gammalt blod håller ju på med att komma ut efterhand som det läker där inne. Jag kan inte se att det är annorlunda nu än vad två läkare redan sagt att är ok och förklarat.
Två läkare har ju förklarat detta för dig och du slänger upp äckliga bilder på ett forum. Dagens bild ser äcklig ut eftersom färgtonen är så dålig. Bilderna ser så olika ut för att ljuset är annorlunda.