Inlägg från: Anonym (!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (!)

Titthålsoperation - ont

Har pratat med en sköterska på vårdavdelning där jag låg före/efter operationen. Hon sa att det inte lät normalt, att det kunde bli komplikationer efter operationer och ibland hände värsta tänkbara. Lät som jag störde.

• Anonym (!)

Var till en läkare på vårdcentralen nu. Han klämde REJÄLT på magen. Anser fortfarande att det är normalt. Jag bara behöver längre läktid. Men pga att det kommer gammalt blod är det större risk för infektion så jag skulle vara vaksam på tecken för det. Men idag bedömde han att det inte fanns någon infektion.

Skulle byta bandage när jag blött igenom. Inte tvätta såret med nått utan bara låta det vara ifred och läka.

• Anonym (!)

Läkaren sa att jag skulle byta förband när jag såg att jag blodat igenom. Fick ett rent av honom kl 11:30, bytte kl 19 till ett som jag kan duscha med. Och nu kl 22 var det blod igenom och jag bytte.

Jag är jätteirritetad av klistret på förbanden. Huden är röd och nu blöder det på ett par ställen.

Ska jag verkligen behöva byta så fort jag ser en blodfläck?

Och kan jag lita på läkaren, är detta verkligen normalt?

• Anonym (!)

Det ska vara sytt. Enligt info efter operationen. Med stygn som försvinner av sig själv.

• Anonym (!)

Såret tvättades i torsdags av distriktssköterska sedan inget mer. Är det korrekt? Ökar det inte risken för bakterier?

• Anonym (!)

Bytte förband kl 22, sedan legat på rygg hela natten. Klev upp och gick på toa. Då kom detta direkt. Blir när jag sitter. Antar att magen/såret pressas ihop.

• Anonym (!)

Läkaren sa "byt så snart du ser blod på förbandet" men det känns fel, därav min undran?

Fläcken på bilden blir successivt större, men det ser ju ut som gammalt blod.

Såret gjordes rent på vc i torsdags sedan dess har inte ens vatten varit i kontakt med såret. Utan förbandet är tätt och sitter på. Men jag har börjat blöda nu de sista dagarna gammalt blod. Kan detta vara en del av läkningsprocessen? Att det läker inifrån och ut?

• Anonym (!)

Så du menar att blodet är färskt och att jag fortfarande blöder i såret?

Fatta på läkaren som att jag hade gammalt blod innanför som pressas ut med läkningen.

Svar på tråden Titthålsoperation - ont