• Anonym (Moa)

Hon anklagade mig för pedofili. motanmäla förfallet?

Har du ljudfilerna själv så dom inte riskeras att raderas, annars se till att få dom.

Ja, jag tycker du ska motanmäla ditt ex. Att anklaga någon falskt för pedofili är oerhört grymt, både mot dej och barnet. Tyvärr är bieffekten av en sån anmälan även om man som i ditt fall blir helt frikänt att det alltid finns en liten tanke hos några om det kanske ändå låg något i anmälan. Ingen rök utan eld....

Det här kan din dotter komma att få lida för i framtiden. Rykten kan komma att gå igen och så är det igång med sneda blickar och bakom-ryggen-skvaller.  På sikt gör du nog henne en tjänst att cleara allt. Och absolut för din egen skull också.

• Anonym (Moa)
    Anonym (Mia) skrev 2015-11-25 10:48:55 följande:

Vad är det viktiga? Att få henne fälld I rätten eller att få upprättelse och att folk I byn slutar titta snett på dig?

Om hon blir fälld i rätten så blir det väl böter eller någon stackars månad i fängelse, gissar att inte något av det är det viktigaste för dig. Det viktigaste är att du blir rentvådd? Så varför inte vara öppen, be att tidningen kommer och gör ett reportage? Eller skriver ett öppet inlägg på facebook att du önskar alla kunde tro på dig och även tro på dottern. Berätta där att det finns filmklipp som stödjer din historia så de som är nyfikna kan jättegärna kontakta X och be att få se dem. X är då en av dina vänner som är känd för att vara en bra person, kanske har lite status i byn/staden eller så.

Om han lägger ut ett försvarstal på facebook så tror jag att risken är att folk blir misstänksamma och undrar varför han måste göra det? Ingen kommer att kontakta x för att tå tillgång till dom där klippen. Det fungerar inte så på ett litet ställe. Däremot kommer det att pratas och viskas och kanske spridas nya rykten.
Svar på tråden Hon anklagade mig för pedofili. motanmäla förfallet?