Tar han benzo eller opiater?
Min pojkvän går på metadonprogrammet men har under några tillfällen skickat av sin medicin till någon annan, vilket har bidragit till att han har fipplat med sin medicin, tagit en skvätt här och där. Våran son blev magsjuk i söndags och trots detta valde pappan att åka till jobbet på måndagen (där han har erkänt att ÅF förekommit). Han hann vara där en kvart innan han började spy enligt honom. Han kom hem efter ca en timme och såg helt förstörd ut. Luktade dock inte spyor. Dessutom klarade han av både sex och storstädning på eftermiddagen/kvällen.. Han har dessutom haft ett skärp i sin jobbväska som han påstår är till sina byxor, trots att dom sitter som dom ska, och jag aldrig har sett de på jobb byxorna. När jag påpekade de lämnades skärpet kvar på jobbet...
Dom senaste 2 veckorna har han haft ont i huvudet och sen var de ju spyorna i måndags. Igår kom han hem från jobbet och såg misstänksamt trött ut, han satt och mysdrog sig i ansiktet kring ögonen och sa att han hade råkat skvätt upp deo i ögat. Efter ett tag sa han också att han var torr i ögonen och bad om min linsvätska, vilket sammanträffande. Sen kl 22 gick han och la sig, har legat och nervryckt hela natten och riktigt mycket nu på morgonen. Dessutom har han annorlunda lukt från andningen, vet inte om man får de av drogintag men vid många tillfällen när jag har misstänkt har den lukten varit närvarande.
Så min fråga är dels om man får annan kroppslukt av benzo eller opiater och vad ni tror han har tagit?