varför lägger sig folk i allt möjligt??
Jag får ofta hindra mig själv att kommentera folks fb-inlägg. Får lust att skriva men vet ju att folk vill inte veta så de skulle bara bli upprörda...
Tycker att folk ofta kommenterar när man har barn. Häromdagen stod jag i kassakön med ett glasspaket och min 4-åring. En tant tyckte min son var söt, gav komplimanger om hans fina ögon men även upplyste mig om att den glassen jag tänkte köpa var inte bra till barn, eftersom man ska vara försiktig med nötter tills barnen är 10, annars kan de utveckla allergi?! Det är väl tvärtom, om man inte utsätts för saker när man är barn är det större risk att man blir allergisk?
Hon undrade också varför han inte var på dagis! Tja, kanske för att jag är ledig en förmiddag och står i butiken och handlar, varför skulle han då inte vara med mig? Han går ju annars 10 tim/dag på dagis, så självklart är han med mig då när jag är ledig!
Orkade inte svara henne nåt utan försökte bara vara trevlig...
Fast jag håller med din kollega om att om du är sjuk ska du anmäla sjukdag och inte ta ut komp. Fast det är inte dennes sak att lägga sig i, det är mellan dig och din arbetsgivare. Fast nu la jag mig också i ;)