Besvärligt illamående!!
Hej allihop. Precis som många andra i början av sin graviditet så mår många illa. I mitt fall mår jag illa från de att jag vaknar tills de att jag somnar på kvällen igen. Däremellan kräker jag från och till. Känns som maginfluensa. Och det kvittat hur jah gör..
Äta ngra kex innan jag går upp ur sängen, småäta hela tiden. Åksjukearmband, åksjuk tabletter morgon och kväll. Inget hjälper. Känner mig sjuk rent ut sagt. Jag orkar ingenting, inte sugen på någonting, tvingar i mig maten.
Hur har alla andra gjort? Någon som känner igen er? Några knep? Och FRAMFÖRALLT hur gjorde ni med jobbet?
Jag är i v.6 snart 7. Och jag arbetar i kassaavdelningen (förbutik) på Willys. Klarar inte av mina vardagliga arbetssysslor utan att dom blir sämre framförda. Springer på toaletten hela tiden, får springa från kunder och kollegor. Kan inte luta mig framåt de att plocka upp varor för då kommer spyan i halsen direkt. Och tempot är så långsamt för tröttheten är slående. Vad bör man göra? Sjukskriva sig? Låta jobbet leva med att jag suger där för tillfället.
Längtar till soffan sekunden jag börjar jobba tills jag slutar. Kör bil till jobb. Får stanna på vägen för att gå och spy då jag blir åksjuk..