• ALLIEVERDO

Hur fungerar det att ha föräldrapenning och vara arbetslös?

Hej,

hur fungerar det om man blir arbetslös, men har massa föräldrapenning kvar?+
    någon som vet ? de kan väl inte försvinna? så man ska lägga över tom till partner.. eller kan man ta ut dom?

• Svar på tråden Hur fungerar det att ha föräldrapenning och vara arbetslös?
  • Annelie 76

Kolla med din a-kassa, tror det är olika regler men jag kan vara fl en del dagar och arbetslös resten. Om du vill kan du vara arbetslös måndag till torsdag och sen föräldraledig fredag till söndag. Då får du lite extra pengar. Du måste vara fl fredag eller måndag för att ta ut på helgen.

• ALLIEVERDO
    Annelie 76 skrev 2015-11-26 15:48:01 följande:

Kolla med din a-kassa, tror det är olika regler men jag kan vara fl en del dagar och arbetslös resten. Om du vill kan du vara arbetslös måndag till torsdag och sen föräldraledig fredag till söndag. Då får du lite extra pengar. Du måste vara fl fredag eller måndag för att ta ut på helgen.

Tack för svar
  • MoLsMamma
    Annelie 76 skrev 2015-11-26 15:48:01 följande:

Är man arbetslös heltid får man ta fp endast lör-sön om man vill, så du vet :)
  • ALLIEVERDO
    MoLsMamma skrev 2015-11-27 20:42:07 följande:
    Är man arbetslös heltid får man ta fp endast lör-sön om man vill, så du vet :)
    aha okej. bra att veta :)
Svar på tråden Hur fungerar det att ha föräldrapenning och vara arbetslös?