Inlägg från: Anonym (Karl) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Karl)

Varför kalla sig bonusmamma?

Anonym (Malin) skrev 2015-11-26 16:19:53 följande:

Har funderat på varför man måste kalla sig bonusmamma, och många gör det ganska tidigt i ett förhållande.

Har en vän som är särbo, de båda har barn på sina håll. Förstått det som att de inte umgås extremt mkt med barnen men min vän kallar sig i statusar och inlägg för bonusmamma.

Jag är själv särbo sen 3 år, vi bor iof inte i samma stad och umgås inte så ofta med våra barn men tänker att jag skulle ha svårt att skriva i mina profiler och statusar att jag är en bonusmamma.. Jag är mamma till mina barn och min särbos barn har ju sin mamma. Kan man inte bara vara Malin för de barnen då? Varför måste man bli någon slags mamma eller pappa när barnen redan har det?

Hur tänker ni?

Hur skulle du själv vill bli kallat då? När jag lämnar mina barn till min exfru och hennes nya, pratar vi om bonuspappa. Hur ska jag kalla honom annars då inför mina barn? Mammas knullkontakt? 
  • Anonym (Karl)
    Anonym (mimmi) skrev 2016-09-01 13:32:36 följande:

Håller med dig, jag är inte bonusmamma. Jag är Mimmi :)

Typ, jag är Mimmi som knullar en 5 barns pappor men inte vill ha med hans barn å göra? Kalla mig Mimmi!!!
  • Anonym (Karl)

Alltid lika roligt med dessa trådar. Jag knullar, eller nej förlåt, jag är särbo till en man som har barn och förstår inte alls varför alla dessa barn som hamnar här varannan vecka kallar mig för bonusmamma. Hur ska de kalla dig annars tro? Pappans senaste knullkompis?

• Anonym (Karl)
    Anonym (rr) skrev 2016-09-03 09:48:50 följande:
    det är väl rätt stor skillnad på ett KK (som jag hoppas barnen inte får reda på att man i så fall har) och en person man är i en riktig relation med, särbo/sambo/gift, och som barnen träffar på regelbunden basis.
    Vad vill du ha sagt nu? Tydligen har ts något problem med att bli kallad för . Hur borde barnen enligt dig kalla henne då? 
  • Anonym (Karl)
    Ess skrev 2016-09-03 11:09:07 följande:
    Varför skulle hans knullprodukter kalla dig för bonusmamma, eller pappas knullkompis?

Varför kalla någon för knullxxxxxx överhuvudtaget, när de/ni har namn att kallas för, det låter ju bara dumt................
    Mig? Men du har läst ts? Bara undrar.
    Med tanke på alla dessa barn som vistas varannan vecka hos pappan, hur ska de kalla kvinnan som berättar för dem vad de ska göra? 
Svar på tråden Varför kalla sig bonusmamma?