• Anonym (P)

får inte hämta min dotter. vad ska jag göra?

Mår du bra den här veckan? Kommer du orka ta hand om barnet den här veckan?

Om ditt mående är såpass dåligt att din syster anmäler så kan jag förstå att barnets mamma är orolig för att lämna ut barnet till dig. Hur ska hon kunna veta om du kommer orka ta hand om barnet eller inte? I det här läget behöver barnets mående vara i centrum, inte ditt.

• Anonym (P)
    Anonym (erik) skrev 2015-11-29 04:11:10 följande:

läs inlägget innan du kommenterar så hade du sätt att allt står där. jag har inte haft min dotter när jag känt att jag inte orkar. min syster som anmälde träffar jag typ en gång om året så hon visste inte hur läget var riktigt då vi inte har så bra kontakt. 

Du skriver inget om att du mår bra den här veckan, det var därför jag undrade. Hur ska mamman kunna veta att du orkar med barnet den här veckan?
  • Anonym (P)
    Anonym (hjnbh) skrev 2015-11-30 21:55:48 följande:

Ok, om jag har förstått det rätt så menar du förra gången det var din v? Alltså 16 - 22 nov, DÅ mådde du för dåligt för att ha din dotter och så förra veckan så var det mammavecka och idag började din v igen?

Har ni ett skriftligt underskrivet umgängesavtal så kan du eg ringa polisen, men jag vet inte om det ger så mycket.
    Om inte så kan du inte göra så mycket.

Hur gammalt är barnet? Kanske är det inte för barnets bästa att du har umgänge alls mer än varannan helg eller kanske tom dagumgänge ett tag? En del barn klarar inte av flackande och förändringar och då får man som vuxen stå tillbaka lite. Jag vet för lite för att kunna ge ett ordentligt råd, eg skulle jag behöva höra bådas versioner men det är ju inte så lätt på FL

Nej man kan inte ringa polisen om man har ett skriftligt avtal. Däremot kan man om avtalet är juridiskt bindande be sin advokat lämna in om vite till Tingsrätten.

Nu är det kanske inte till ts fördel att lyfta frågan till Tingsrätten när han mår psykiskt dåligt eftersom de kan gå på mammans linje om att han mår för dåligt för umgänge.
Svar på tråden får inte hämta min dotter. vad ska jag göra?