• Linutis

2veckor sen mens!! Läs och hjälp?

Hej! Min mens är 2 veckor sen. Alltid hat jag haft regelbunden. Testat 3 grav test med ett fett MINUS! Några dagar innan den beräknade mensen skulle komma hade jag molvärk. Dagen mensen skulle komma MASSVIS MED MOLVÄRK! tänkte : nu jäklar kommer den! Det har varit lätta molvärkar dock. Men nej...nu är det 2 veckor sen min tant röd skulle komma. Har inte molvärk längre...bara ytterst mega lite bara som kommer o går. Vi planerar barn....de på gym sa till mig att de inte ville göra en vanlig gyn kontroll? De sa : kom tbx om 2 månader om inte mensen kommit. Helt sjukt...gotländska pissvård. Vill ju se att allt står rätt till eller om jag kan vara gravid? Vad tror ni de låter som? Vi hade massvis med sex vid ÄL

• Svar på tråden 2veckor sen mens!! Läs och hjälp?
  • Fian88

Din äl kan ha uteblivit denna gången. De flesta kvinnor, om inte alla, hoppar över 1-2 ägglossningar per år.
    Och det funkar så i hela Sverige, i de flesta landsting ska mensen uteblivit i 6 månader innan man får undersökning.

• Jag är bara jag

Det är mycket ovanligt att inte få plus så pass sent, men visst det kan hända. Mer troligt är att äl uteblev eller var senare än du tror. Finns det ingen privat gyn att gå till? Annars är det bara att vänta-antingen är du gravid ändå eller också kommer mensen förr eller senare.

• Cyanea

Jag vet inte riktigt vad en gynekolog ska kunna säga. Visst kan du vara gravid om du ägglossat senare än du tror, men det är mer troligt att du inte ens haft ÄL. Gyn kan se att du har en tunn eller tjock slemhinna och möjligtvis om det ser ut som att ett ägg håller på att mogna, men i övrigt kan de inte hjälpa dig. Kroppen behöver få göra sin grej, och ibland tar det tyvärr tid, vilket förstås är jättefrustrerande när man försöker bli med barn. Är det tidig graviditet (vilket det förmodligen är om du inte ens plussat) kan de inte ens se en hinnsäck. 

Så tyvärr är det nog bara att försöka fokusera på något annat just nu och vänta på att mensen kommer igång, alt. ny ÄL. Lycka till! 

• Linutis
    Cfmilla skrev 2015-12-08 20:09:28 följande:

Hur gick det för dig?

Fortfarande ingen mens. Negativa test :-/ blääää. Börjar bli rädd att det ska va något annat. Ska ha mens nu snart. Den är regelbunden. Till helgen ska den komma o har nu jätte ömma bröstvårtor?
  • Linutis
    Linutis skrev 2015-12-08 21:03:01 följande:

Fortfarande ingen mens. Negativa test :-/ blääää. Börjar bli rädd att det ska va något annat. Ska ha mens nu snart. Den är regelbunden. Till helgen ska den komma o har nu jätte ömma bröstvårtor?

Tror att mensen kommer denna månad iaf. O så tror jag att den kanske uteblev i november pga att jag googlade så otroligt jävla mkt dagen efter jag o sambon hade sex där o vill så gärna ha barn. Matade liksom. Hur är det för din del?
  • Cfmilla
    Linutis skrev 2015-12-08 21:03:01 följande:

Fan va värdelöst!!! Hoppas att den kommer nu då! Jag brukar ha ömma bröstvårtor innan mens, hoppas det ärr samma för dig, eller att du plussar. Ingen mens för mig heller, men är bara 6dagar sen...
  • Cyanea

Kul, grattis :D Då var det säkert försenad ÄL och för tidigt att testa innan. Lycka till nu! 

Svar på tråden 2veckor sen mens!! Läs och hjälp?