Inlägg från: MissHelene |Visa alla inlägg
  • MissHelene

Svår situation med Socialen

Då det är kommunen du sliter för borde du juh ha fått in en fot vid d här laget och kanske kan hoppa in på timmar på ngt boende/hemtjänst lr liknande? Det är vikariebrist överallt vad jag förstår så vill man jobba och visar att man vill så skulle man få jobba dygnet runt. Skriv in dig som timmis på boendet du tvättar på till en börjar så ska du nog se att d löser sig. Plugga kan du juh göra vid sidan om och bara söka bidragsfelen och inte lån om du dvs jobbar extra på sidan om. Köra ut reklam e ett riktigt skitjobb men d ger pengar och dom har inga språkkrav så din sambo skulle kunna söka ngt sånt tills d dyker upp ett bättre jobb kanske.
    Jag kan ha missuppfattat din situation helt så du får rätta mig om jag har fel :)

• MissHelene
    Jenna Eriksdotter skrev 2015-11-27 12:15:03 följande:

Jag jobbar för ett företag som heter Arbetscenter där alla i kommunen som går på A-kassa eller socialbidrag måste jobba 40 timmar i veckan för att vara berättigad ersättning. Dom jobb man kan bli planerad i är ett tvätteri, gatsopare, skräpplockare och städgruppen.Arbetscenter erbjuder inga riktiga tjänster och jag ser inte hur detta kan leda till att jag får in en fot någonstans. Jag jobbar i tvättstugan i företagets källare, kläderna som skall tvättas levereras till mig och hämtas, allt jag gör är att lasta in i maskinerna, tvättar, torkar och stryker.

När det kommer till att köra ut reklam så tycker jag det var ett bra tips som jag tackar för det är något som jag och min man ska titta närmare på. Är mycket tacksam för alla tips vi får! ^^

Låter juh inte klokt d där, trodde inte man behandlade människor så här i Sverige, vansinne! :O trodde att du fick jobba för kommunen så som jag gör. Men d kanske iof går. Hör av dig till kommunens bemanningsföretag vettja, om dom har ett dvs, annars e d bara att ringa runt o kolla vem du ska prata med. Då kan du få in en fot både inom omvårdnad och förskola :)
Svar på tråden Svår situation med Socialen