Inlägg från: hundar |Visa alla inlägg
  • hundar

Relationsdilemma rörande djurplågeri

Men ja!
    Jösses jag skulle vara så arg att jag kokade  "Hundar klarar sig" "De är ju iaf två" - så mycket bullshit.
    Ni har väl gemensamt ansvar för hundarna? Det är ju för fasen djur vi pratar om, klart de inte klarar sig - sällskapsdjur! 

Lämnar aldrig min hund mer än fyra timmar och då väldigt sällan. Visst hon skulle säkert klara det längre och oftare, men JAG har köpt min hund för min egen vinning alltså får jag ta ansvaret.
  • hundar
    DentDeLion skrev 2015-11-27 12:33:19 följande:
    Tack. Ja, det trodde jag att vi hade. Nu vågar jag knappt tänka på huruvida detta skett tidigare. Det skulle kunna förklara den enorma stress jag upplevt från dem när jag kommit hem de dagar min sambo tagit på sig ansvar för rastningen. :/ Min första reaktion samstämmer med din. Det är djur, liv och vi pratar inte samma språk. Jag vill inte att de ska känna sig tvungna att hålla sig eller känna sig övergivna. :/
    Håller helt med dig. Om han nu säger att han ska göra det får han fasen stå för det dessutom. Det är _inte_ att överdriva som så många skrivit. Är helt chockad över att folk tar så lätt på det. Det är djur! Domesticerade djur, här för att vi har satt de här!

Näe, jag hade inte accepterat det här för fem öre. Jag är helt på din sida. Låter som din sambo behöver byta syn på djuren!
Svar på tråden Relationsdilemma rörande djurplågeri