Inlägg från: ljuvliga |Visa alla inlägg
  • ljuvliga

Ger BB personalen ersättning innan mjölken kommer igång?

Jag har två barn som kommit för tidigt och vårdats på neonatal o då har mina sondmatats från början. Både med donerad mjölk och min mjölk. Nu väntar jag mitt tredje barn och ska föda om tre veckor och förhoppningsvis kommer vi få vara tillsammans redan på bb så det blir lite nytt för mig att få vara på bb med bebisen. Men det jag undrar är hur gör man med maten till barnet innan mjölken kommer igång för visst tar det inte ett par dagar? Ger personalen ersättning i ett par dagar eller hur funkar det? Vill gärna börja amma så fort som möjligt men det tar ju nån dygn innan mjölken kommer igång.

• Svar på tråden Ger BB personalen ersättning innan mjölken kommer igång?
  • ljuvliga

Tack för alla svar. Jag ska höra med personalen på bb, hoppas de är vänliga. Jag har fött två barn tidigare o jag vet att det tar ett par dagar innan mjölken rinner till. Men nu har mina yngsta kommit för tidigt o vårdats på neo första tiden o fått mjölk genom sond första dygnet. Så det är väl inget konstigt att jag undrar hur man gör i vanliga fall. Hoppas råmjölken räcker för att mätta tills det rinner till.

Svar på tråden Ger BB personalen ersättning innan mjölken kommer igång?