• Mandel

    Hur många procent av din inkomst läger du på.....

    Mat + hygien- och förbrukningsartiklar som tvättmedel, toapapper, schampoo osv
    Typ 35 % - Jag betalar allt som köps hem. Endast svenskt kött och mejeri och inga hel/halvfabrikat
    Kläder ink skor - 10%

    Mobilkostnader minus kostnaden för själva telefonen - 0% det egna företaget står för abonnemanget som ger 0 kr för samtal och sms. Använder knappt mobilen privat. 

    Media, t.ex hyr- och köpfilm, tv-abonnemang, internet, musik, spel - 1% 

    Nöje, tex bio, museum, osv - 10%, lägger in det jag köper till husvagnen här... Semester.

    Utemat - 2%

    Ev husdjur - 2%

    Heminredning - 5%

    Sparande - 35%


     


    Makens siffror ser så klart helt annorlunda ut. Han har ingen fast månadsinkomst utan tar ut lön - vi har eget företag, vart efter han behöver. Vissa år kanske han tar ut 120.000 totalt på ett helt år och som i år har han bränt pengar som aldrig förr så jag törs inte ens kolla bokföringen hur mycket han bränt
    Han betalar boendet, media och mest utemat.


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Mandel
    Aupendi skrev 2015-11-29 04:54:42 följande:

    Transport: 5% (500kr)
    Mat~: 20% (2000kr)
    Telefon: 2,5% (250kr)
    Media: 2,5% (250kr)
    Nöjen: 5% (500kr)
    Heminredning: 35% (3500kr)
    Kläder/skor: 5% (500kr)
    Husdjur: 5% (500kr)
    Utemat: 5% (500kr)
    Sparande: 5% (500kr)
    Kurslitteratur: 10% (1000kr)

    Wow! Eye opener.
    Har försökt räkna på vad jag snittar ungefär en vanlig månad. Inredning är ett stort intresse. Men den delen borde sjunka snart, då det mesta är vidgjort nu. Tror inte detta stämmer till punkt och pricka. Det går kanske mer till mat/hygien/snacks~ än vad jag inser. Intressant! Borde räkna på detta igen om några månader!


    Intressant att du lägger mer pengar på heminredning än mat och hygienartiklar.
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
Svar på tråden Hur många procent av din inkomst läger du på.....