Inlägg från: Anonym (Dallas) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Dallas)

Adressändring för barn

cupcakemom skrev 2016-01-27 19:52:15 följande:

Mitt ex ville först inte skriva på pappren för flytt och då flyttade jag ändå var 1 km för han hade fått nån idiotiskt idé om att jag skulle ta barnen och sticka... Jag behövde ha dom skriven hos mig för att få bostadsbidrag han bodde kvar i huset och skulle ändå inte få nått. Han hade kollat med jurist och i det fallet hade dom inte dömt till mig fördel trots att jag bodde närmare skolan för att han bodde kvar i det gemensamma hemmet och det väger tyngre...

Men i mitt fall så fick han inte halva barnbidraget om han inte lät ett av barnen vara skriven hos mig...

Vadå inte fick halva barnbidraget? Du har absolut inget att säga till om det vid delad vårdnad. Dåligt av pappan dock att inte skicka in papprena till fk. Hade han bara ringt ett samtal hade du inte kunnat utpressning honom. Värdelöst gjort som mamma.
  • Anonym (Dallas)
    cupcakemom skrev 2016-01-28 15:15:59 följande:

Barnbidraget kommer automatiskt till mamman och då var jag tvungen att godkänna att han fick halva inte som nu att det räcker att ena föräldern begär halva... Och nej jag ser inget fel.. Ska han utpressa mig så ger jag tillbaka... Hade han skött sig och inte snackat skit och vägrat låta barnen flytta 1 km utan tjafs så hade jag inte ens diskuterat barnbidraget utan skrivit på direkt..

Jojo. Vem var det som gick? Ett gemensamt beslut?
  • Anonym (Dallas)

Ja om det var hans beslut att skiljas kan jag tycka att det var väldigt konstigt gjort av han. Annars kanske förstå att folk sättet käppar i hjulen efter att ha blivit lämnade...

Svar på tråden Adressändring för barn