• jenniss

Hur får jag i mig lykopen allra bäst?

Hej jag gillar inte skal på tomater,, och undrar om jag får i mig lykopen bäst av skalade tomater, tomatjuice, tomatsoppa, eller tomatpure.
    Och är det helt okej att skala tomaterna, får jag i mig det jag behöver endå?
    Tacksam för svar.

• Svar på tråden Hur får jag i mig lykopen allra bäst?
  • EnAnonumius
    jenniss skrev 2015-12-03 21:25:07 följande:
    Har ej tvångstankar skalade tomater går lika bra ju
    Har du inte?

Du har ju inte reflekterat alls en smula över vad folk säger i tråden? 

Lykopen är varken vitamin eller mineral.
    Lykopen är en karoten, och det finns inga solida vetenskapliga studier på att den är ens livsnödvändig att få i sig.

Tvångstankarna, som du har och folk pratar om i tråden är inte huruvida det skall vara skalade tomater eller inte, utan folk reagera på dina tvångstankarna du har av att det skulle vara viktig få i sig just Lykopen. 

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • jenniss

de e det ej utan ja får i mig de ja behöver av skalade tomater det jag menar.

• CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    jenniss skrev 2015-12-04 07:38:11 följande:

de e det ej utan ja får i mig de ja behöver av skalade tomater det jag menar.

Ingen bryr sig om du äter skalade tomater eller inte. Missförståndet är att du "behöver" något från skalade eller hela tomater. Ett ämne du överhuvudtaget inte har koll på.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • jenniss

Jag har visst koll för lykopen finns i skalade tomater. Och det finns väl mer i andra tomatgrejer med ?

• EnAnonumius
    jenniss skrev 2015-12-04 13:30:55 följande:
    Jag har visst koll för lykopen finns i skalade tomater. Och det finns väl mer i andra tomatgrejer med ?
    Missförstår du med flit?
    INGEN i denna tråden har aldrig sagt något om att Lykopen inte skulle finnas i skalade tomater.

Det folk verkligen SÄGER i denna tråden till dig är att du verkar ha har en besatthet av att få i dig Lykopen. 
  • jenniss

Jag missförstår inte alls. utan att skalade tomater innehåller minst lika mycket lykopem som det med skal. herregud.

• MajaVira

Det är faktiskt ingen som vet om skalade eller oskalade tomater innehåller mest lykopen.

Det enda vi vet - om man nu ska lita på Wikipedia - är att kokade tomater innehåller mer än råa tomater och att tomatljuice på burk innehåller mer än både råa och skalade.

Dock är det högst oklart om tomatjuice på flaska innehåller mer eller mindre än tomatjuice på burk. Detsamma gäller tomatjuice i tetra.

• CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    jenniss skrev 2015-12-04 13:30:55 följande:

Nej, du har inte koll.
    Du tror att lykopen är något du behöver. Detta finns det inga belägg för.

TroTs detta foRtsätter du att Orera om Lykopen och ditt Låga intag.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • EnAnonumius
    jenniss skrev 2015-12-04 21:41:35 följande:
    Man får i sig mer av tomatjuice de är nyttigare än en vanlig tomat.
    Varför skiter du i att Läsa vad folk skriver?
    INGEN, jag Upprepar INGEN i Denna tråd har aldrig sagt att tomatjuice är En bra källa för lykopeN.

Det folk vänder Sig emot är din fixering att det skulle Vara viktigt att få i sig lykopeN fast det ALDRIG finns Solida vetenskapliga bevis på att det skulle vara så.

Så vad är vitsen Med din tråd förutom då att bEvisa att Du totalt sTruntar i att läsa vad fOlk skriver. 
    Du har en irriterande sida att blunda För vad folk verkligen Skriver och sitter och tillskriver  folk var de INTE skriver.

Svar på tråden Hur får jag i mig lykopen allra bäst?