hypoterios & pergotime
Hej. Jag och min sambo har försökt att få barn i lite mer än två år nu. När vi började i september 2013 kände vi oss väldigt optimistiska och tänkte att det var klart att vi kommer vara gravida innan detta året är slut. Men månaderna gick och varken mens eller plus fanns inom synhåll. Efter att ha ringt runt till alla olika vårdcentraler i hela Skåne fick jag äntligen i mars tag i en läkare som tog mig på allvar. Efter en undersökning visade det sig att jag hade hypoterios och får ingen ägglossning. Fick levaxin och har ätit det sen mars 2013 men det har knappt hjälpt. Eller jo det har hjälpt på en del sätt men inte med ägglossningen. Så i september detta året fick jag äntligen pergotime utskrivet och hade min första ägglossning som jag hade koll på nu i november. Men enligt min läkare var det inte en tillräckligt kraftig ägglossning och jag är fortfarande inte gravid. Nu blir det dubbel dos pergotime i december och hoppas på att det hjälper. Men alla negativa känslor kommer som ett brev på posten varje dag och snart kan jag inte trycka undan dom längre. Kommer vi någonsin få vårt efterlängtade barn?
Någon annan som känner igen sig?