PellNiss skrev 2015-11-29 18:03:28 följande:
Tack för ditt svar Bullen2015.
Jag vet inte vad jag har för TSH värde faktiskt för min läkare säger alltid "det ser bra ut, fortsätt med samma dos". Jag tycker att han är en bra läkare men på någotvis blir jag som en 3 åring när jag pratar med honom och vågar inte fråga. Ja jättebarnsligt jag vet. Men jag har bara tagit pergotime en gång för jag väntade i två månader efter jag hade fått dom utskrivna innan jag fick mens. Tänkte helatiden att om jag inte får mens innan jag pratar med min läkare nästa gång så ska jag fråga om jag kan börja ta dom ändå. Självklart fick jag mens veckan innan han skulle ringa mig.
När jag tog mitt progesteron test för två veckor sen så sa han att det värdet låg på 11 så det var medellågt (?) Men ägglossning hade jag. Så nu väntar jag på att mensen ska komma imorgon så jag kan börja ta dubbel dos på fredag :)
Har ingen erfarenhet av pergotime... Men om du bara ätit en gång.. Så är det ju bara i början :) Positiva tankar nu :) Har ni gjort utredning, så inte tex hans "fiskar" simmar långsamma? Sen ta alltid reda på dina värden!!! Lita inte på när läkaren säger att det är ok. Enligt läkaren hade jag ok TSH, som inte stämde... Hade jag lyssnat på dom hade jag inte haft bf om 4 dagar ;)...
Lycka till :)