• Jeahla

Är så Hungrig!

Hej,

Jag är ofta väldigt hungrig.

Efter att jag ätit mat blir jag jättehungrig igen en timma senare.

Jag tränar inte, men tar dagliga promenader med hunden.

Äter ganska regelbundet.

Vad ska jag berätta mer? Är 31 år. 178 cm lång väger 58 kg.

Är det normalt att vara så hungrig så ofta?

Tack för att ni läste :)

• Svar på tråden Är så Hungrig!
  • Anonym (Sandra)

Ät bättre mat! Äter du mycket snabba kolhydrater? Då blir man lätt hungrig snabbt efteråt. 

• Anonym (Flaskhals)
    Anonym (Sandra) skrev 2015-11-29 17:34:02 följande:

Ät bättre mat! Äter du mycket snabba kolhydrater? Då blir man lätt hungrig snabbt efteråt. 

Precis, kunde inte sagt det bättre själv.
  • K grrl

Äter du när du är hungrig då, eller håller du ett sådant lågt kaloriintag att du bibehåller en undervikt och din kropp protesterar.

• Tecum

Som andra säger äter du för lite då du är underviktig. Ta mer på tallriken, särskilt kött och fisk, då känner du dig mätt längre tid.

• Krosse

Jag känner igen mig i din beskrivning och har haft samma problem under cirka två års tid. Det slutade med att jag besökte vårdcentralen och gjorde en undersökning. Exakt som tidigare personer säger, så handlar det ju om att successivt börja äta mer, men också se till att man får i sig rätt mat.

På testerna som jag tog visade det sig att jag hade brist på järn och kalcium, så fick tipset att börja med nässelpulver. Jag var lite skeptiskt, men testade iallafall att få i mig en tsk varje morgon som jag då blandade med müslin eller i ett hembakat bröd under morgonen. Jag tyckte faktiskt detta hjälpte mig! Håller mig mätt betydligt längre, då jag lyckas få i mig allt det jag behöver. Och alltid skönt att slippa ta konstgjorda vitaminer! Beställde det från Personlig Insikt, och ja... Det funkade för mig!

Håller alla tummar för dig! Kommer bli bra tillslut.

• Anonym (......)

Ät mer fett, ägg, majonäs, avocado, riktigt smör, grädde (40%) fet fisk, bra kött, etc etc och dra ner på pasta, ris, potatis och annat socker. Ät mycket grönsaker till det :)

• K grrl
    Anonym (......) skrev 2015-12-01 21:35:30 följande:

Ät mer fett, ägg, majonäs, avocado, riktigt smör, grädde (40%) fet fisk, bra kött, etc etc och dra ner på pasta, ris, potatis och annat socker. Ät mycket grönsaker till det :)

Jag är långt mycket mättare på högkolhydratkost än högfettskost.
  • cattus

Kost med kolhydrater innehåller mer fibrer som ger mättnad om man äter dom oraffinerade produkterna (inte vitt bröd, pasta, socker osv). Frukt, grönsaker, fullkorn och nötter tex. Ger mer mättnadskänsla och håller blodsockret på en jämnare nivå.

Svar på tråden Är så Hungrig!