Inlägg från: MammasTvåSmå |Visa alla inlägg
  • MammasTvåSmå

Pratar du dialekt?

nevermind skrev 2015-11-30 23:40:24 följande:

Talar gotländska. Bor i Sthlm sen två år tillbaka. Skulle aldrig falla mig in att byta dialekt! Många gotlänningar gör det, jag fattar inte varför. Töntigt.

För att gotländska låter ointelligent och bonnigt.

// Gotlänning bosatt i sthlm sen 2007
  • MammasTvåSmå
    Klea skrev 2015-12-01 12:43:11 följande:

Tycker folk i stockholm borde vidga sina vyer lite och förstå att allt utanför kommungränsen inte = landet...

Läste du verkligen vad jag skrev? Jag ÄR gotlänning, från landsbygden dessutom. Det hindrar mig väl inte från att tycka att det låter ointelligent?
  • MammasTvåSmå
    Klea skrev 2015-12-01 14:35:22 följande:

Du förtrycker din identitet! Skäms igen!

Haha nädå, skulle aldrig neka till att jag är gotlänning, pinsam dialekt är det likaväl.
  • MammasTvåSmå
    Anonym (pittnisse) skrev 2015-12-02 04:48:24 följande:

Hoppas du inte för över din ointelligens på dina två små.

Hur står det till med läsförståelsen? Jag har inte sagt att gotlänningar är ointelligenta, bara att gotländska låter ointelligent.
  • MammasTvåSmå
    Anonym (pittnisse) skrev 2015-12-03 18:07:24 följande:

Varför tycker du det?

Tycker du Babben låter efterbliven?

Efterbliven har jag aldrig sagt, men ja, jag tycker hon låter lika pinsamt som andra gotlänningar?

Hur svarar man på det? Jag tycker det bara. Nej jag pratar inte stockholmska, det hörs absolut att jag är gotlänning, men inte lika starkt som förr. Inget jag anstränger mig för, jag är som många andra här inne som tar efter hur de jag pratar med pratar..
Svar på tråden Pratar du dialekt?