• Anonym (Orolig)

Flera dagar efter "överdos"

Visste inte om jag skulle sätta tråden under kroppsligt eller missbruk. Detta handlar ju inte om ett missbruk men kanske finns mer kunskap här.

För några dagar sedan så tog jag rätt mycket metylfenidat i samband med alkohol bara för att det skulle bli ett roligare rus. Det blev det inte. Jag fick feber, puls på över 140, yrsel, muntorrhet, inte så bra EKG osv. Ändå var det inte alls så stor dos.

Nu har det gått förra dagar men jag mår fortfarande dåligt men på andra sätt. Jag fryser extremt mycket, mår illa, känner mig inte så stadig, utmattad och har väldigt tryckande ont på olika delar av huvudet. Och känner fortfarande att pulsen lätt rusar iväg. Kan det vara farligt? Eller hör det bara till den där hemska avtändningen folk pratar om med centralstimulerande??

• Svar på tråden Flera dagar efter "överdos"
  • Anonym (flashback)

Fråga på flashback! Där kan du räkna med att få hjälp.

"Dessvärre" har jag bara ett fåtal erfarenheter av amfetamin och kan således inte svara specifikt på metylfenidat.

• Anonym (Orolig)
    Anonym (flashback) skrev 2015-11-30 13:39:37 följande:

Fråga på flashback! Där kan du räkna med att få hjälp.

"Dessvärre" har jag bara ett fåtal erfarenheter av amfetamin och kan således inte svara specifikt på metylfenidat.

Okej jag har inget konto på flashback det tar väl ett dygn att få det men får avvakta det kanske bara är en influensa eller så på gång! Tack iallafall.
  • Anonym (fff)
    Anonym (Orolig) skrev 2015-11-30 13:44:22 följande:
    Okej jag har inget konto på flashback det tar väl ett dygn att få det men får avvakta det kanske bara är en influensa eller så på gång! Tack iallafall.
    Du kan regga dig på två minuter och då kan du fråga där. Tar inte ett dygn.
  • klyban
    Anonym (fff) skrev 2015-11-30 14:01:08 följande:
    Du kan regga dig på två minuter och då kan du fråga där. Tar inte ett dygn.

Har dom inte kvar att man får vänta till man får skriva.
    Det var i så fall nått nytt.
    Dock kan man betala en mindre summa, så kan man skippa den väntetiden.

• Anonym (Hannis)

Du kanske bara blivit vanligt sjuk som kom samtidigt. Läkemedlet måste ju ha gått ur kroppen vid detta laget.

På den tiden då jag fortfarande drack (festade) och de gånger jag tog kokain så mådde jag också svindåligt i ett helt dygn efteråt, speciellt det rusande hjärtat och ångesten var hemsk. Speed är ju endast "roligt" i ca 15 minuter, tar bort fyllan och orsakar 24 Hr + av helvete.

Absolut inte värt det, fattar inte vad folk ser i detta.

• Anonym (flashback)
    Anonym (Hannis) skrev 2015-12-02 17:33:57 följande:

Du kanske bara blivit vanligt sjuk som kom samtidigt. Läkemedlet måste ju ha gått ur kroppen vid detta laget.

På den tiden då jag fortfarande drack (festade) och de gånger jag tog kokain så mådde jag också svindåligt i ett helt dygn efteråt, speciellt det rusande hjärtat och ångesten var hemsk. Speed är ju endast "roligt" i ca 15 minuter, tar bort fyllan och orsakar 24 Hr + av helvete.

Absolut inte värt det, fattar inte vad folk ser i detta.

Känns som att de flesta som gillar tjack gör det med lite hatkärlek. Har själv absolut haft roliga upplevelser, kul att kunna prata på med folk på det sättet som det innebär. Lätt att starta konversation med vem som helst.

Men baksidan har jag också sett, inte upplevt själv men jävligt läskigt med folk som blir som besatta av amfetamin.
  • Anonym (rädd)

Hej! En grabb på 18år som behöver din hjälp! Såg din tråd nu och känner igen mig mycket i vad du säger... För ca två veckor sedan drog jag rätt mycket kokain, inget jag brukar göra vanligtvis, bara testat ett fåtal ggr. Har ända sedan dess mått illa varje... Det är som värst på morgonen och försvinner successivt under dagen. Känner även väldigt mycket igen mig i det du nämner med att "pulsen kan rusa iväg". Måste kanske inte vara så att kokainet har något med saken att göra men undrar bara hur det blev för dig och när symptomen försvann för dig?? Tycker att detta konstanta illamående är fruktansvärt.... Tack på förhand!

• klyban
    Anonym (rädd) skrev 2018-04-24 21:49:43 följande:
    Hej! En grabb på 18år som behöver din hjälp! Såg din tråd nu och känner igen mig mycket i vad du säger... För ca två veckor sedan drog jag rätt mycket kokain, inget jag brukar göra vanligtvis, bara testat ett fåtal ggr. Har ända sedan dess mått illa varje... Det är som värst på morgonen och försvinner successivt under dagen. Känner även väldigt mycket igen mig i det du nämner med att "pulsen kan rusa iväg". Måste kanske inte vara så att kokainet har något med saken att göra men undrar bara hur det blev för dig och när symptomen försvann för dig?? Tycker att detta konstanta illamående är fruktansvärt.... Tack på förhand!

Det är inte så ovanligt med depressionsliknande symtomen efter kokain.
    Finns kokain sorter som "Paco" som gör dig till ett nervöst vrak och snabbt.

hur många meter var det?
  • Anonym (fff)
    Anonym (Orolig) skrev 2015-11-30 13:44:22 följande:
    Det tar tre dygn att få ditt konto aktiverat på Flashback.
  • Anonym (osäker)

Hej

jag har ingen egen erfarenhet men dina symptom påminner lite om när vi läste i skolan om förgiftning.

sjukhus.nu/forgiftning-hos-vuxna/

Jag skulle rekommendera att du ringer anonymt till giftcentralen eller se om det går att ringa anonymt till 1177 eller går till läkare och nästa gång håller undan från droger, inga positiva saker som du kommer få, förutom "tillfälliga rus" eller känslan att vara cool... Det är oerhört snabbt sätt att förstöra sitt liv på <3 ta hand om er!!

• gangstah91
    Anonym (rädd) skrev 2018-04-24 21:49:43 följande:

Du knarkade och fick effekt av knarket helt enkelt. Kokain är en återupptagningshämmare för dopamin, noradrenalin och serotonin. Det är inte jättekonstigt att du blir påverkad.
Svar på tråden Flera dagar efter "överdos"