• Jordgubb90

Någon som har tips? *håller tummarna*

Hej hej!

Jag hoppas att ni ska ha lite tips till mig angående våran "övre hall". Den är väl ca 12 kvm med stedtak. En klassisk hall ovanför trappen på 1 1/2 våningshus. Vad tusan ska vi ha i hallen? Vi har hittills haft en skänk och en kontorsmöbel men det blir ju så tråkigt i opersonligt. Funderar lite på om man skulle kunna bygga en "soffa" längs med ytterväggen och även kortändarna med förvaring under, eftersom man ändå inte kan stå raklång längs väggarna. Men jag vet inte om det kommer bli använt heller. Det är ju inget naturligt rum att hänga i. Någon som har tips? Läshörna känns inte aktuellt då vi aldrig skylla välja att sätta oss där framför någon av sofforna på nedervåningen.

Tack för tips!! :D

• Svar på tråden Någon som har tips? *håller tummarna*
  • Fjäril kär

mitt spontana förslag är väl kanske nån form av förvaring där?  Kanske en fin köpmandisk, en stor skänk eller kökssoffa eller dyligt och ställa där och ha som förvaring.  

Syhörna?  

• Jordgubb90
    Fjäril kär skrev 2015-11-30 16:49:57 följande:

mitt spontana förslag är väl kanske nån form av förvaring där?  Kanske en fin köpmandisk, en stor skänk eller kökssoffa eller dyligt och ställa där och ha som förvaring.  

Syhörna?  

Vi hade ju en skänk tidigare men det kändes så opersonligt och tråkigt... Jag syr inte så syhörna känns inge bra för mig ;)

Men tack för förslag. Fler? :)
  • Fjäril kär

okej, men kanske att ni behöver fundera på vad ni egentligen vill göra i det där utrymmet. 

Saknar ni något som kanske kan vara värt att ta tag i och känna att det blir en användbar plats?  

Att bara fylla utrymmet kommer ju bara kännas opersonligt, ni behöver ju en tanke bakom det. Precis som du själv är inne på. 

Eller kanske helt tänka bort funktion och kanske bara göra en snygg plats? Fyll med krukväxter, ett akvarium, en liten fontän, lite skön belysning?  

Gör en lyxhörna? Fina antika möbler, stor maffig spegel, kristallkrona , en läcker matta.  Bara att visa upp och sitta i vid jul eller nåt... 

Goe bananas helt enkelt är mitt förslag. Tänk och fundera och ta ut svängarna. 

Svar på tråden Någon som har tips? *håller tummarna*