• Gosgrodan

Hur länge är man "bebis"?

Vad tycker ni? Är det olika beroende på vad de kan och hur stora de är? Eller är det en specifik ålder där man inte längre kan säga bebis?
    Min dotter är sex månader, jag tycker att hon är en bebis fortfarande. Men inte så länge till tror jag... Ibland när hon sitter och leker ser hon så stor ut, och när hon sen börjar kräla eller krypa så vet jag inte riktigt....

• Svar på tråden Hur länge är man "bebis"?
  • Röd drake

Hmmmm beror nog också på vem som bedömmer... För mig är min lille på snart nio månader fortfarande bebis men jag vet ju inte om omgivningen ser det så... Förut var han ju spädbarn men nu är han bebis tycker jag...

• Mandarin

Runt året tycker jag att man inte är bebbe längre allså lite innan de fyllt året.
    Det finns inga bebisar på förskolan

• Röd drake

Mandarin Börjar man förskolan när man är ett år?

• Meppan

Jag tycker att ungefär vid ett års ålder upphör väl bebisstadiet men det varierar natturligtvis.

• Röd drake

Mandarin Oj, det var tidig, min ska börja vis 16 och jag tycker DET är tidigt... Förlåt lite OT...

• DELM

Jag tänker att man inte är bebis längre när man kan gå.

• MARIA99

runt ett år tycker jag nog med..

• sofie3

När barnen kan gå så tycker iaf inte jag att de är bebisar längre..

• SaraMara

Får man ett lillasyskon till sin bebis så slutar stora barnet att vara bebis på en sekund eftersom man ser vad stor han eller hon är när man jämför

Annars om jag ser på Linn (mitt stora barn) så tycker jag att hon gradvis smygit över från bebisstadiet till att vara ett "riktigt" barn nu mellan 1,5- och 2,5-års ålder. Nu har hon slutat stulta fram, nu hoppar hon jämfota och pratar på så nu är bebisen borta...

Lova kommer nog att vara bebis länge. När Linn var tio månader tyckte jag att hon var så stor men Lova är fortfarande liten bebis... Så jag tror nog att de slutar vara bebis när man själv känner att man kan låta dem bli ett barn... Förstår ni flummet??

Svar på tråden Hur länge är man "bebis"?