Inlägg från: emeralde |Visa alla inlägg
  • emeralde

Majbebisar Sthlm 2016

Hej alla! Hoppar in jag med!

BF den 16 maj, första barnet och en liten pojke fick vi veta idag på RUL :)

Saaara, kunde de inte hjälpa dig att få bebisen att röra på sig? Vår lilla plutt låg också "fel" men med barnmorskans hjälp lyckades vi vända på honom genom att jag fick göra lite rörelser.

Känns mycket mer verkligt att veta könet tycker jag. Vi hade blivit lika glada oavsett såklart, men kul att veta en liten ytterligare detalj om den nya människan därinne!

Ni som köpt vagn, har ni tips på något bra ställe för att testa lite olika och få bra hjälp och råd?

Vi har varit lite inne på buffalon (grus och skogsväg kommer vara en daglig del av vårt liv eftersom vi har hund och bor precis vid några naturreservat) men vill ha lite att jämföra med, den är ju inte den billigaste vagnen i klassen precis så man vill ju känna sig trygg att man får en vagn man kommer trivas med:)

• emeralde

Vad kul saaara att det gick bra den här gången och att lillen växt som han ska! Grattis!

Tänkte annars fylla på med lite mer info - jag är 30 år, väntar första barnet och vi bor i söderort.

Ang gravidförsäkring så har vi tecknat en med vårt vanliga försäkringsbolag. Mest för att det kändes tryggt att ha en försäkring, det är så mycket jag oroar mig för ändå... Så en sak mindre att tänka på :)

Svar på tråden Majbebisar Sthlm 2016