Inlägg från: Drottningen70 |Visa alla inlägg
  • Drottningen70

Är mödomshinnan en myt?

Farfallos skrev 2015-12-01 20:53:16 följande:

Spelar väl ingen roll vad den kallas, utan frågan är väl om den finns eller ej, den där grejen som blöder vid första grövre penetrationen. ...och det gör den ju bevisligen, så det är en märklig fråga.

Bevisligen?? De flesta blöder inte vid första penetrationen.....
  • Drottningen70
    Farfallos skrev 2015-12-01 20:55:37 följande:

Själv har jag tagit tre oskulder som blödde, så nog finns den.

Haha.....nej det betyder bara att du är en inkompetent "första älskare",,..
  • Drottningen70

Rätt patetiskt att det finns män som tror att det är nån slags manlighetsbedrift att få en spänd och nervös oskuld att blöda.

Även en 38 åring som fött tre barn kan blöda vid samlag om man råkar på en osmidig klantskalle. Blödningarna beror nästab alltid på oförberedda slemhinnor och spändhet, och bara i absoluta undantag på en ovanligt seg slidkrans som spjärnar emot.

• Drottningen70
    Farfallos skrev 2015-12-01 21:07:41 följande:

Kanske det, eller att jag är lite större....

...och när jag tänker efter så är det fyra. En som riktigt våldtog mig (snart 25 år sedan). Kom och lade sig naken på mig och satte sig senare upp (sjöblöt) och red. Hon blev tyvärr gravid, så inte var det mensen heller i alla fall.

Ja jösses om det är nåt som du behöver inbilla dig för att känna dig manlig så varesegod att fortsätt .

Och du .. En slida kan rymma ett 5 kilos barn..... Perspektiv.....
  • Drottningen70
    Farfallos skrev 2015-12-01 21:19:28 följande:

Men snälla du! Gör du dig till eller är du sådan? Du tror väl inte att jag inbillar mig att jag spräcker en slida? Jag tror inte ens att jag är större än normalt. Jag tror mig veta att det oftast bara finns en "krans" av mindre elastisk vävnad som ibland spricker först då en kvinna får en normalgrov penis i sig. Den kransen har inte spruckit av tamponger eller fingrar tidigare bara.

Farfallos skrev 2015-12-01 21:19:28 följande:

Men snälla du! Gör du dig till eller är du sådan? Du tror väl inte att jag inbillar mig att jag spräcker en slida? Jag tror inte ens att jag är större än normalt. Jag tror mig veta att det oftast bara finns en "krans" av mindre elastisk vävnad som ibland spricker först då en kvinna får en normalgrov penis i sig. Den kransen har inte spruckit av tamponger eller fingrar tidigare bara.

Haha..... Jobbigt du verkar ha det nu...
  • Drottningen70
    Tecum skrev 2015-12-01 21:22:47 följande:

Ingen påstår att det finns en hinna, du tar det för bokstavligt. Frågan är om kvinnor blöder första gången eller ej, och isf varför?.

Fast vi vet ju redan att de flesta inte blöder vid det första samlaget.
  • Drottningen70

[quote=76069058][quote-nick]Farfallos skrev 2015-12-01 21:33:28 följande:[/quote-nick]Vi pratar inte om samma sak. Det är väl klart som sjutton att det inte normalt finns en helt tätslutande hinna, men den tanken är ju så korkad att jag inte ens fattade att det var vad som diskuterades. Redan i fjärde inlägget i tråden så klargjorde någon att det handlar om en slidkrans. På bilden som finns i länken jag postade så ser man ju även exempel på vad som inte heller skulle kunna kallas för varken krans eller hinna (kanske gardin då), men jag hoppas att vi kan strunta i den exakta definitionen orden, och förhålla oss till fenomenet, dvs att det finns något där (kalla det vad du vill) som ofta går sönder vid första penetrationen.[

Ofta?

Mest när älskaren är inkompetent. I andra fall tänjs kransen helt enkelt sakta ut under första och följande samlag. Helt utan blodvite.

• Drottningen70
    Farfallos skrev 2015-12-01 20:53:16 följande:

Spelar väl ingen roll vad den kallas, utan frågan är väl om den finns eller ej, den där grejen som blöder vid första grövre penetrationen. ...och det gör den ju bevisligen, så det är en märklig fråga.

Känns som om du från ditt ursprungliga inlägg (se ovan) fått kapitulera rätt ordentligt... Här ovan påstår du nämligen Att det "bevisligen" finns "något" som blöder vid den första penetrationen och att du genom egna erfarenheter där du fått 4 oskulder att blöda kunnat konstatera detta.

Jag upprepar mig.... Att du fått 4 oskulder att blöda beror mycket troligare på att du är en dålig första älskare, snarare än att då bara av en slump råkat på 4 oskulder med missbildade slidkransar....
Svar på tråden Är mödomshinnan en myt?