• emliz

Är mödomshinnan en myt?

Vad tror du? Är mödomshinnan äkta eller bara en myt? (Då menar jag att det är en hinna i slidan som spricker vid första samlaget)

Berätta gärna varför du tror att den finns, om du röstar på det.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är mödomshinnan en myt?
  • emliz

Enligt kalla fakta verkar det finnas massa inkompetenta människor som tror att det finns något sånt. Tillochmed "svenska" läkare är okunniga inom det området och skriver ut "oskuldsintyg". Kul o se om det finns några okunniga här! Den första som skrev verkade ju inte så kunnig dock ...

• emliz

Jag tror bestämt att åldern spelar in, de äldre här på forumet fick väl inte tillgång till information verkar det som

• emliz
    emliz skrev 2015-12-01 20:42:02 följande:

Vad tror du? Är mödomshinnan äkta eller bara en myt? (Då menar jag att det är en hinna i slidan som spricker vid första samlaget)

Berätta gärna varför du tror att den finns, om du röstar på det.

Jag postar frågan igen för vissa har uppenbarligen inte läst den.

Mödomshinnan = en heltäckande hinna i slidan som spricker vid samlag. MYT ELLER INTE?
  • emliz

Farfallos : vad är en hinna för dej då, om inte heltäckande?

• emliz
    ITpappan skrev 2015-12-01 23:43:57 följande:

Det är ingen myt. Min fru var skönt trång de första gångerna. Hon kände uppenbarligen också smärta, och det kom lite blod.

Det kan misstolkas som om det var ofrivilligt samlag, då brukar en oxå vara trång o blöda. ..
  • emliz

"De allra flesta blöder inte. Oavsett hur slidkransen ser ut, så är det färre än hälften av alla tjejer som blöder när de penetrerar slidan första gången. Bland dem som ändå blöder är det få som gör det för att slidkransen varit trång, utan av andra orsaker. Om man inte varit sexuellt upphetsad utan spänd, nervös och för torr, kan det bli små sprickor i slidkransen som kan blöda, men det beror inte på hur många gånger man har haft sex."

www.rfsu.se

• emliz

Träning (ridsport mm) påverkar INTE slidkransen ..

O om en penis spräcker en slidkrans, vad gör inte bebisar vid en förlossning?

• emliz

Kan slidkransen spricka om man cyklar eller rider?

Nej. Eftersom det inte är en hinna som brister påverkas inte slidkransen av fysisk träning. Slidkransen finns en till ett par centimeter innanför slidmynningen.

www.rfsu.se

• emliz

Måste påpeka att det är en missbildning om det är en hinna över, något som måste opereras. Tryck in en snopp där så dör en väl av smärta kan jag tänka mej

• emliz

Jag undrar oxå

Vanillaextract skrev 2015-12-02 17:57:50 följande:

Har du källa på det? Förstår inte hur man skulle kunna få sprickor en eller mer centimeter inuti underlivet av något sådant.

• emliz
    Vanillaextract skrev 2015-12-03 16:12:23 följande:

Eh.. Men om man har en missbildad slidkrans som täcker hålet på ett sådant sätt att det är fysiskt omöjligt med penetrerande sex är det ju ganska självklart att den kvinnan aldrig haft penetrerande sex(då det inte är fysiskt möjligt)?

Låt oss säga att en våldtäktsman skiter i om hon "fysiskt inte kan ha sex" o trycker ändå. Tror inte en våldtäktsman bryr sej om det. Är det fortf fysiskt omöjligt?
  • emliz

Det hade nog inte varit så kul om det var tvärtom, om en kille var tvungen att blotta sej o göra en oskuldskontroll, där en skötare kollar om hans förhud dragits tillbaka. Har den det kan dom tyvärr inte skriva på ett oskuldsintyg och han stenas därmed till döds på grund av att han horat runt.

Kanske vore nåt .. ?

Svar på tråden Är mödomshinnan en myt?