Inlägg från: EnAnonumius |Visa alla inlägg
  • EnAnonumius

Är mödomshinnan en myt?

Farfallos skrev 2015-12-02 00:57:09 följande:
    Nja... TS skrev Mödomshinna (samma som hymen eller slidkrans som inte är en myt) och inte faktisk eller täckande hinna. Jag tog TS på orden, medan du läste in något annat. Känns det bra för dig så får du gärna kalla det för ett missförstånd från min sida även om det var du som läste in något annat än vad som var skrivet. Oavsett vilket så var din tolkning närmare TS tanke än ord. ...och man brukar ju säga att det är tanken som räknas.
    Jag fattar inte hur du anser att wikipedia är mer tillförlitlig källa än gynekologer och läkarvetenskapen. 

Du sitter med en jävla dåres envishet och indirekt sprider den jävla myten vidare om mödomshinnan och hävdar att det är även ett annat namn för slidkransen, och att tack vare slidkransen får en skada vid första penetrationen så blöder man.

Du sitter med en idiots envishet med att hävdar att kvinnor blöder första gången vid sex bara för att man "sliter sönder slidkransen".
    Din källa är wikipedia. 

Nej det har inget med att man "spräcker" till någon jävla krans, den är flexibel och följsam. Du sitter ju med dessa krokade påståenden och sprider visdare MYTERNA om att oskulder blöder vid första sexet. Och använder av den mest korkade bevisföringen av dem alla "anekdotisk bevisföring". 

Du kan ju kolla programmet Kalla Fakta som TS använde som BAS. 
    De hade bland annat, med FN, Huma Rights Watch, WHO, och en gynekolog.
    De är mer trovärdiga än din jävla wikipedia länk och din "anekdotiska bevisföring".

http://www.tv4play.se/program/kalla-fakta?video_id=3206619

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Farfallos skrev 2015-12-02 07:28:36 följande:
    Ha ha ha! Ja, jag är nog en idiot eftersom jag stångas mot folk med välgigt begränsat förstånd.

Alla sidor och vetenskap hävdar att det finns något där, ca en cm in i slidan som ibland fortfarande är intakt fram till att tjejen har sitt första samlag. Namnet mödomshinna är missvisande eftersom det inte är en heltäckande hinna. (Vilket i sig är en befängd tanke, så vem tror det?) så namnet slidkrans används oftare idag för denna sak som annars heter hymen på läkarspråk. Tre namn på samma sak som kan ses på bilden nedan.

Angående oskuldskontroll: Om en kvinna har en hymen (likt de på mittenraden t.ex) kvar så bevisar det att hon ÄR oskuld. Om hon inte har någon hymen så bevisar det INTE att hon har haft samlag, för den kan vara borta ändå.
    Så du sitter och hävdar att folk har begränsad kontroll bara för att de inte köper ditt direkta skitsnack och dina icke tillförlitliga källor?

Ursäkta tror du verkligen att en gäng TECKNADE  bilder samtidigt som du sitter och skiter i att slänga med objektiva källor som backar upp, och enbart dina ord att om man har en fitttyp som ser ut enligt bil X så kan man se om kvinna är oskuld.
    Tror du verkligen att det skall räcka för att du skall sitta och övertyga mig och omgivningen som hellre litar på WHO, Human Rights Watch, gynekologer att du har rätt.

Du får fan försöka komma med OBJEKTIVA källor i stället, för att tro att dina egna ord och några teckningar på påstådda fittyper, och komma med om man ser ut som fittyp X så kan man se om man är oskuld, som gör att man kan se om en flicka är oskuld.  

Just nu sitter jag och håller Kalla Faktas källor,  WHO, gynekolog, Human Rights Watch, de intervjuade mycket mer trovärdig än dig.

• EnAnonumius
    Farfallos skrev 2015-12-02 09:26:28 följande:
    Du bör nog läsa igen vad jag faktiskt skrev och inte något annat....

...men eftersom du inte förstod första gången så ska jag omformulera mig. Frånvaron av slidkrans bevisar INTE att en kvinna ha haft samlag (där är vi överens, och det var vad jag skrev), men en slidkrans likt bilden nedan bevisar att hon är oskuld, så jo (du har fel) man kan bevisa något av att undersöka slidkransen. Det är samma sak som med fingeravtryck. Finns dina fingeravtryck på ett föremål så är det ett bevis på att du tagit i det, men finns det inga fingeravtryck så är det inte ett bevis på motsatsen. För du kan ändå ha tagit i det med handskar.

Så frånvaron av en slidkrans bevisar ingenting, men finns den där så bevisar den något.

Jaha vad bevisar en slidkrans som är kvar? 
    Jag har kvar min slidkrans. Den är väldigt flexibel på mig faktiskt.
     Är jag oskuld då även om jag har har sex och fött barn? Eller vad vill du komma med ditt skitsnack som du sitter och skiter i att backa upp med objektiva källor.
    Komma med tecknade bilder och ETT foto och skita att källhänvisa till objektiva källor, gör ju knappast att du har övertygande mot argument.

• EnAnonumius
    maritbinge skrev 2015-12-02 10:10:28 följande:
    Jag är ingen gynekolog och kan inte svara på om det är något särskilt med den slidan som eventuellt skulle kunna utesluta att den penetreras. Det jag kan säga är att en slidkrans inte försvinner för att slidan penetrerats och att man i allmänhet inte kan se på en slidkrans huruvida slidan penetrerats eller ej. Jag förmodar dock att svaret på din fråga är ja.

Kan du berätta en sak för mig? Varför envisas du med att påstå att slidkransen försvinner efter första penetrationen? Vad baserar du ditt påstående på?
    Det är en bra fråga du ställer till Farfallos.

Denne har ju inte kommit med objektiva källor som bevis. Wikipedia räknar jag inte som "seriös" källa i sammanhanget,  och att bara slänga in bilder utan objektiv källhänvisning ser ju jag knappast som "trovärdig" heller.

Så du ställde en väldigt bra fråga.

• EnAnonumius
    emliz skrev 2015-12-02 09:52:36 följande:
    "De allra flesta blöder inte. Oavsett hur slidkransen ser ut, så är det färre än hälften av alla tjejer som blöder när de penetrerar slidan första gången. Bland dem som ändå blöder är det få som gör det för att slidkransen varit trång, utan av andra orsaker. Om man inte varit sexuellt upphetsad utan spänd, nervös och för torr, kan det bli små sprickor i slidkransen som kan blöda, men det beror inte på hur många gånger man har haft sex."

www.rfsu.se
    Precis..
    Det har ju hänt att jag har en liten blödning i bland vid sex.
    För även en sexuellt aktiv kvinna kan ha oturen att bli "kåt och torr" och då kan de blöda till lite vid sexet.

• EnAnonumius
    maritbinge skrev 2015-12-02 10:22:44 följande:
    Dessutom står det ingenstans på wikipedia att slidkransen i allmänhet försvinner vid första samlaget och att det således är något bevis för att man är oskuld om man har sin slidkrans kvar.
    Precis..

• EnAnonumius
    Du bör nog läsa igen vad jag faktiskt skrev och inte något annat....

...men eftersom du inte förstod första gången så ska jag omformulera mig. Frånvaron av slidkrans bevisar INTE att en kvinna ha haft samlag (där är vi överens, och det var vad jag skrev), men en slidkrans likt bilden nedan bevisar att hon är oskuld, så jo (du har fel) man kan bevisa något av att undersöka slidkransen. Det är samma sak som med fingeravtryck. Finns dina fingeravtryck på ett föremål så är det ett bevis på att du tagit i det, men finns det inga fingeravtryck så är det inte ett bevis på motsatsen. För du kan ändå ha tagit i det med handskar.

Så frånvaron av en slidkrans bevisar ingenting, men finns den där så bevisar den något.

Tja med tanke på att DU har även ansett att wikipedia är en seriös källa, då du själv har länkat till den, så kommer jag använda wikilänken för att motbevisa dig.

"Idag är det känt att hymens utseende inte är en indikator på om en kvinna haft samlag eller inte, och att det inte går att se på hennes underliv om hon haft penetrerande sex eller inte."

Källa, jag klistrar in DITT inlägg där du själv har angett wikipedia som länk..
    Farfallos skrev 2015-12-01 21:11:34 följande:
    Du är ju extrem dåligt påläst!

sv.wikipedia.org/wiki/Hymen
    (slut citat av källhänvisning)

Så hur kommer det det sig att DINA egna källor säger emot dig, som du själv har länkat till?

Nu när jag sitter och läser wikilänken så blev den faktiskt MER trovärdig, än vad jag tidigare trott..
    Då till och med den säger emot dig, och dina utlåtanden, om att man kan se på en kvinna om man är oskuld eller inte.

Så varför försöker du inbilla omgivningen med att man kan se på en kvinna att hon är oskuld, samtidigt, som du länkar till källor, som SÄGER HELT EMOT dig, och dina utlåtanden?

• EnAnonumius
    Frånvaron av slidkrans bevisar INTE att en kvinna ha haft samlag (där är vi överens, och det var vad jag skrev), men en slidkrans likt bilden nedan bevisar att hon är oskuld, så jo (du har fel) man kan bevisa något av att undersöka slidkransen.
    Nej det bevisar INTE att hon är oskuld. Den bevisar att du har allvarliga problem med att fatta att kvinna inte har haft något i fittan som tänt slidkransen. Tänja den där slidkrnasen kan ske via gynundersökning.
    Då även "oskulder" kan få problem i slidan så gynekolog måste föra upp sina instrument och då kan det tänjas ut.
    Skall man då enligt dig säga att kvinnan inte längre är oskuld bara för att hon var på en gynundersökning?
    Det är ju du som kommer med rappakaljan att "bilden nedan bevisar att kvinnan är oskuld".

Även tamponger kan tänja ut en slidkrans (lik den på bilden), vissa sporter/danser kan också tänja ut en slidkrans som ser ut som bilden nedan.

Så spola ditt skitsnack om att "bilden nedan" bevisar att den kvinnan är oskuld. Fär det är just det är skitsnack från din sida.

• EnAnonumius
    emliz skrev 2015-12-02 17:08:16 följande:
    Träning (ridsport mm) påverkar INTE slidkransen ..

O om en penis spräcker en slidkrans, vad gör inte bebisar vid en förlossning?
    Nej det stämmer. Det tog gynen upp på Kalla Fakta. 

För att inte tala om gynekologbesök? De instrumenten de stoppar upp i slidan är ju av hårdare matriarkal en än styv penis, bredden är ju lika bred (även om den är "platt") som en normal bred penis.
    Det kan ju också tänja slidkransen.  Och är ju knappast en operation heller.

• EnAnonumius
    Farfallos skrev 2015-12-02 17:33:04 följande:
    Men snälla du!!!! Läs vad jag skriver!!!! Jag har aldrig skriver "eller ej"!

Väldigt kort nu (det här ska en 6-åring förstå) :

På Johanna (inlägg 94) kunde läkaren och de tio kandidaterna se att hon inte hade haft vaginalt samlag!

Är mitt påstående i fetstil ovan sant eller faskt? Läs inte in något annat, utan svara bara på den frågan!
    Nej det skrev hon INTE. Så lägg ned din dumdryga attityd och påstå att du skall skriva så en sexåring förstår.

Jag ciuterar Johannas inlägg #94:
    Jojohanna skrev 2015-12-02 14:05:58 följande:
    Jag hade en klassisk mödomshinna, det var som en skinnflik som gick tvärs över min öppning. Jag var tom hos gynekologen eftersom det var svårt att bli av med oskulden då den höll emot. Hon kallade då in tio läkarkandidater som fick se denna klassiker :) väldigt pinsamt för en 16-åring på första besök hos gyn..
    (slut citat)

Hon skrev att det var svårt att bli av med oskulden. Hon var hos gyn JA. 

Det är inte samma sak som att det påstås "att de tio kandidaterna och gyn kunde se att hon INTE hade haft vaginalt samlag".  Det är en FEL LOGISK slutsats du drar.

Och den enda möjliga förklaringen till att du drar denna extrema fel logiska slutsatsen, är att det handlar om "oskuld kontroller" som är trådens ämne och Johanna skrev att hon uppsökte gyn för att hon hade svårt att ta emot en kuk.

Johanna, skulle kunna skriva så här  i stället:

Jag hade en klassisk mödomshinna, det var som en skinnflik som gick tvärs över min öppning.
    Gynekologen  UPPTÄCKTE detta då hon in ett instrumentet, som behövas för att göra en undersökning. Hon tittade närmare och upptäckte att min slidkrans hade växt på tvärsen"..

(slut alternativ)

OM man tar mitt sannolika fiktiva alternativ, så skulle ju gynekologen kunna lokalbedöva Johanna och "skära bort fliken". Då är man tillbaka till ruta ett igen. Som även  står i wikilänken du hänvisar till:

Från wikipedia länken som Farfallos envisas att länka till (som aldrig bakat upp hans påstånden heller för den delen)

"Idag är det känt att hymens utseende inte är en indikator på om en kvinna haft samlag eller inte, och att det inte går att se på hennes underliv om hon haft penetrerande sex eller inte."

(För dem som inte är helt tappad bakom en vagn, så vet man att man kan skaffa p-piller för andra anledningar än att ha just sex)...

Här är instrumentet jag pratar om som KAN ge  problem att föra in i mushålet om man har oturen att få en slidkrans som sätter sig på tvären.

Farfallos skrev 2015-12-02 13:53:05 följande:
    Vad är det då som som blöder på de 30 - 40 procent av alla kvinnor när de har sex första gången om det inte är slidkransen? Skulle gärna vilja ha källa på det i så fall.
    Varför kommer du inte med egna källor?
    Det du kommer dragandes med är en wikilänk som INTE ens stödjer dina påståenden.
    Sedan så använder du bilden som finns på wikilänken och kommer med EGNA slutsatser, slutsatserna du dra saknar också stöd från wikilänken.  Så vem är du att be om källor på vissa utlåtanden. 

Jag har lagt tidigare i tråden en förklaring på varför man kan blöda.
    Och även många andra KVINNOR i denna tråden har gjort det med.

Det finns många orsaker till att man kan blöda vid sex. 
    Här är några av dem vanligaste:

*) Slidkransen är olika hos olika kvinnor, en del har en stelare slidkrans som gör att det kan bli sprickbildningar som gör att man blöder..

*) Oskulder, även om de saknar slidkrans, får sällan upp den rätta vätan i fittan bara för att hon är nervös och det kan göra så att det blir för mycket friktion som i sin tur kan göra att det blir små skavsår, mot fitthålets slemhinnor, som gör att det kan blöda.

*) Sköra slemhinnor kan både oskulder och den erfarna kvinna ha, och får inte oskulden, eller den sexuellt erfarna kvinna tillräckligt med fittsafter så kan det uppstå blödning då kuken  "skaver" på slemhinnorna man har i fitthålet för att det saknas lubrikatorn.
  • EnAnonumius
    RosaSmurf skrev 2015-12-02 19:16:29 följande:
    Nej. Johanna skrev att läkaren kunde se att det har svårt att bli av med oskulden. Inte hurvida hon har haft en penis i sig eller inte. Och inte hurvida hon var oskuld eller inte. Om en person är oskuld eller inte går INTE att se på slidkransen.

Har man en missbildning så som i Johannas fall så kan man dra slutsatsen att det är svårt med vaginala fullgöra samlag, inte att personen är oskuld.

Du vet inte så mycket om samlag, sex osv va?!
    Precis så är det.

• EnAnonumius
    Farfallos skrev 2015-12-02 19:07:02 följande:
    Hade du läst 110 och 94 som jag hänvisar till där så hade du förstått. Jag har aldrig påstått att man man se på alla, utan på VISSA slidkransar att det INTE har varit något vaginalt samlag där. ...och för detta behövs ingen källa, utan där räcker Johannas berättelse. Du däremot skulle kanske behöva styrka sista stycket ovan. För är det det så extremt ovanligt att slidkransen är så trång att den brister vid första samlaget. Att det inte är det vanliga, det vet jag, men så har jag också skrivit att det gäller VISSA. Det gäller ju naturligtvis fortfarande om det bara är undantagsfall som du påstår, men det skulle vara intressant med en länk som styrker det du påstår.  
    Vem skall man lita på DIG, vars ENDA länk du länkar till är wikipedia och inte ens din egna wikilänk stödjer ju ditt påstående om att man "kan se". 
    Eller på  RFSU?

RFSU säger OCKSÅ att det aldrig går att se på en slidkrans om man har haft sex eller inte.

Att man kan dra slutsatsen baserat på att vissa som föds med en slidkrans som är väldigt tät och/eller som i Johannas fall lagt sig på tvärs över är EN sak men det är aldrig samma sak som
    som att man kan "se att någon är oskuld".  Det är och förblir ett logiskt felslut från din sida. Hur många dumdryga omogna kommentarer du kommer med som: "Väldigt kort nu (det här ska en 6-åring förstå)"  (inlägg #110)till andra.

Så här skriver RFSU:

Kan man se eller känna om någon har haft sex genom att göra en oskuldsundersökning?

Nej. Lika lite som man kan se på en penis att han har haft sex kan man se det på en slida. Vare sig en gynekolog eller sexpartner kan avgöra om du haft vaginalsex, oralsex, analsex eller smeksex. Det är helt enkelt ingen annan som kan upptäcka om du haft sex.

http://www.rfsu.se/sv/Sex--relationer/Kropp-och-kon/Slidkransen/

Långt mycket mer trovärdigare, än dina fellogiska slutsatser.

• EnAnonumius
    Drottningen70 skrev 2015-12-02 21:03:39 följande:
    Känns som om du från ditt ursprungliga inlägg (se ovan) fått kapitulera rätt ordentligt... Här ovan påstår du nämligen Att det "bevisligen" finns "något" som blöder vid den första penetrationen och att du genom egna erfarenheter där du fått 4 oskulder att blöda kunnat konstatera detta.
    Jag upprepar mig.... Att du fått 4 oskulder att blöda beror mycket troligare på att du är en dålig första älskare, snarare än att då bara av en slump råkat på 4 oskulder med missbildade slidkransar....
    Jag håller med.. Har man fått oskulden/oskulder att blöda på första sexet så säger det en hel del om vilken otrolig kass älskare han är, i grund och botten, som inte ger den rätta tiden till att kåta upp oskulden så att hon savar ordentligt.  

Kort sagt en som träffar på en/fler oskulder och får alla att blöda är en älskare som saknar tålamod i sängen och bara kör sitt rejs utan hänsyn till sin partner.

• EnAnonumius
    Tecum skrev 2015-12-02 22:46:16 följande:
    En perfekt sammanfattning av tråden! smile1.gif

Det man påstår är 
    A. Slidkransen finns inte.
    B. Om den finns så blöder den inte
    C. Och om den blöder så är det killens fel.

Tänk så enkelt allt blir om man bortser från biologiska fakta och dessutom skyller dessa fakta på männen enligt gammal god FL-tradition...
    A. Slidkransen finns inte.
    B. Om den finns så blöder den inte
    C. Och om den blöder så är det killens fel.

A)  Citat och inläggsnummer skall med för att bevisa.  Och personerna (olika nick) du citerar i från skall motsvara en majoritet (51% minimum) av deltagarna för att du skall få detta påstående giltigt.

B) Och personerna (olika nick) du citerar i från skall motsvara en majoritet (51% minimum) av deltagarna för att du skall få detta påstående giltigt. 

C) Vem eller vilka har sagt att det är bara killens fel?
    Det som har sagts i tråden är att många killar inte ger tid till tjejen om hon är oskuld. Utan många killar har lite för bråttom och tjejen är nervös.
    Ser du skillnaden och förstår skillnaden?

Så nej din "sammanfattning" av tråden är inte alls prefekt. Tvärt om din sammanfattning visar bara på att du har.....   tre möjliga sannolikheter

*) Läser det du vill läsa
    *) Läst men inte förstått vad som verkligen skrivs
    *) Försöker göra dig lustig

• EnAnonumius
    DickRex skrev 2015-12-02 22:17:37 följande:
    Hur kan ni missförstå Farfallos så fullständigt? Storslaget!
    Men vad duktig du är då.

Då kanske DU skall förklara varför man skall sitta och acceptera logiska felslut som Farfallos drar?

Både från en anekdot och som han inte har stöd i från wikilänken eller från RFSU länken som också finns.. 

I stället för att sitta som en jävla pajas och komma med dumdryga kommentarer om småskola förklaringar etc..

• EnAnonumius
    Farfallos skrev 2015-12-15 15:36:10 följande:
    Det kan vara på två olika sätt; antingen är man penetrerad eller så är man oskuld. Du kan aldrig se om någon är penetrerad (eftersom många slidkransar är näst intill obefintliga från början eller så elastiska att de inte har "försvunnit"). MEN du kan på vissa kvinnor se om de är oskuld eftersom det finns slidkransar som är sådana till sin utformning att de omöjligt hade kunnat vara kvar där på det sättet om kvinnan hade blivit penetrerad av en normalstor penis.
    Så dra du igen en logisk felslutsats.. 
    Så du bär fram en falsk information.

Du skriver i "generella formuleringar" i dina inlägg, men du dra slutsatser på det generella baserat på INDIVIDEN TS  egna fall. Vilket gör att det blir en fellogisk slutsats då det behöver inte stämma in  på "det generella" för kvinnor med den ovanliga typen av slidkrans.

Slidkransen hade inte behövt vara kvar där heller även om man har den mycket ovanliga slidkransen om man hade blivit penetrerad av normalt instrument som gynekologerna använder heller. Då ett av dessa instrument (ser ut som ett "skohorn") är lite bredare (notera att jag skrev BREDD) än en normalstor penis, som gynekologerna använder sig av och stoppar upp i musen för att underlätta undersökningen. Detta instrument kan det mycket väl vara som gör att "slidkransen" "blir fixad".

Det kan även vara som så att gynekologen kan upptäcka slidkransen före kvinnan självt (man behöver inte m.a.o upptäcka dem som kvinna enbart bara för att det blir problem med att stoppa in snoppen i snippan, som i TS individuella fall.

Det kan lika gärna vara som så att det är gynekologen som upptäcker det vid undersökning av kvinna, och då erbjuda sig att fixa det så hon slipper att få problem, med en penis penetration, när hon känner att det är dag för henne att "bli av med oskulden". 
    Kvinnor kan få gynekologiska problem långt innan de får upp intresset "för att ha sex" och känner att "nu är det dags att knulla". 

Så jag kan sträcka mig så långt att de kvinnor som har den extremt ovanliga slidkransen KAN man se att ingen penetration har skett.  

Svar på tråden Är mödomshinnan en myt?