Farfallos skrev 2015-12-02 17:33:04 följande:
Men snälla du!!!! Läs vad jag skriver!!!! Jag har aldrig skriver "eller ej"!
Väldigt kort nu (det här ska en 6-åring förstå) :
På Johanna (inlägg 94) kunde läkaren och de tio kandidaterna se att hon inte hade haft vaginalt samlag!
Är mitt påstående i fetstil ovan sant eller faskt? Läs inte in något annat, utan svara bara på den frågan!
Nej det skrev hon INTE. Så lägg ned din dumdryga attityd och påstå att du skall skriva så en sexåring förstår.
Jag ciuterar Johannas inlägg #94:
Jojohanna skrev 2015-12-02 14:05:58 följande:
Jag hade en klassisk mödomshinna, det var som en skinnflik som gick tvärs över min öppning. Jag var tom hos gynekologen eftersom det var svårt att bli av med oskulden då den höll emot. Hon kallade då in tio läkarkandidater som fick se denna klassiker :) väldigt pinsamt för en 16-åring på första besök hos gyn..
(slut citat)
Hon skrev att det var svårt att bli av med oskulden. Hon var hos gyn JA.
Det är inte samma sak som att det påstås "att de tio kandidaterna och gyn kunde se att hon INTE hade haft vaginalt samlag". Det är en FEL LOGISK slutsats du drar.
Och den enda möjliga förklaringen till att du drar denna extrema fel logiska slutsatsen, är att det handlar om "oskuld kontroller" som är trådens ämne och Johanna skrev att hon uppsökte gyn för att hon hade svårt att ta emot en kuk.
Johanna, skulle kunna skriva så här i stället:
Jag hade en klassisk mödomshinna, det var som en skinnflik som gick tvärs över min öppning.
Gynekologen UPPTÄCKTE detta då hon in ett instrumentet, som behövas för att göra en undersökning. Hon tittade närmare och upptäckte att min slidkrans hade växt på tvärsen"..
(slut alternativ)
OM man tar mitt sannolika fiktiva alternativ, så skulle ju gynekologen kunna lokalbedöva Johanna och "skära bort fliken". Då är man tillbaka till ruta ett igen. Som även står i wikilänken du hänvisar till:
Från wikipedia länken som Farfallos envisas att länka till (som aldrig bakat upp hans påstånden heller för den delen)
"Idag är det känt att hymens utseende inte är en indikator på om en kvinna haft samlag eller inte, och att det inte går att se på hennes underliv om hon haft penetrerande sex eller inte."
(För dem som inte är helt tappad bakom en vagn, så vet man att man kan skaffa p-piller för andra anledningar än att ha just sex)...
Här är instrumentet jag pratar om som KAN ge problem att föra in i mushålet om man har oturen att få en slidkrans som sätter sig på tvären.

Farfallos skrev 2015-12-02 13:53:05 följande:
Vad är det då som som blöder på de 30 - 40 procent av alla kvinnor när de har sex första gången om det inte är slidkransen? Skulle gärna vilja ha källa på det i så fall.
Varför kommer du inte med egna källor?
Det du kommer dragandes med är en wikilänk som INTE ens stödjer dina påståenden.
Sedan så använder du bilden som finns på wikilänken och kommer med EGNA slutsatser, slutsatserna du dra saknar också stöd från wikilänken. Så vem är du att be om källor på vissa utlåtanden.
Jag har lagt tidigare i tråden en förklaring på varför man kan blöda.
Och även många andra KVINNOR i denna tråden har gjort det med.
Det finns många orsaker till att man kan blöda vid sex.
Här är några av dem vanligaste:
*) Slidkransen är olika hos olika kvinnor, en del har en stelare slidkrans som gör att det kan bli sprickbildningar som gör att man blöder..
*) Oskulder, även om de saknar slidkrans, får sällan upp den rätta vätan i fittan bara för att hon är nervös och det kan göra så att det blir för mycket friktion som i sin tur kan göra att det blir små skavsår, mot fitthålets slemhinnor, som gör att det kan blöda.
*) Sköra slemhinnor kan både oskulder och den erfarna kvinna ha, och får inte oskulden, eller den sexuellt erfarna kvinna tillräckligt med fittsafter så kan det uppstå blödning då kuken "skaver" på slemhinnorna man har i fitthålet för att det saknas lubrikatorn.