Är mödomshinnan en myt?
Försvinner och försvinner... Den spricker och blöder ofta bara första gången, och det är väl den avgörande frågan.
Försvinner och försvinner... Den spricker och blöder ofta bara första gången, och det är väl den avgörande frågan.
Håll dig till fakta är du snäll. Jag skrev faktiskt inte att den försvinner vid penetrering.
Vad är det då som som blöder på de 30 - 40 procent av alla kvinnor när de har sex första gången om det inte är slidkransen? Skulle gärna vilja ha källa på det i så fall.
Vad är det då som som blöder på de 30 - 40 procent av alla kvinnor när de har sex första gången om det inte är slidkransen? Skulle gärna vilja ha källa på det i så fall.
Jag hade en klassisk mödomshinna, det var som en skinnflik som gick tvärs över min öppning. Jag var tom hos gynekologen eftersom det var svårt att bli av med oskulden då den höll emot. Hon kallade då in tio läkarkandidater som fick se denna klassiker :) väldigt pinsamt för en 16-åring på första besök hos gyn..
Jag har redan förklarat det, men du förstår uppenbart inte vad jag menar. Men jag ska ändå göra ett sista försök.
Det finns två tänkbara saker som skulle vilja bevisas. Det ena är "oskuld" och det andra är att "tjejen har haft samlag". Detta är ur bevissynpunkt två olika frågor som jag tror att många tänker är "motppolssvar" till samma fråga, men så är det inte. Därför skall det vara två frågor.
1. Kan man genom att titta på slidkransen säga om en kvinna har haft vaginalt samlag? Nej!
2. Kan man i vissa fall ( se bild i tidigare inlägg eller flera av exemplen här sv.wikipedia.org/wiki/Hymen ) genom att titta på slidkransen säga att en tjej INTE har haft vaginalt samlag? Ja!
...och då under förutsättningarna en normalstor penis införd till roten och att någon operation är utförd.
Jag får be dig läsa om den, för jag tappade bort ett "inte" där. Det skulle vara där operation INTE är utförd.
Träning (ridsport mm) påverkar INTE slidkransen ..
O om en penis spräcker en slidkrans, vad gör inte bebisar vid en förlossning?
Nu har du egna fantasier igen, för det där (markerat i fetstil i ditt citat) har jag aldrig påstått! Jag har bara påstått att man kan se på en slidkrans, som t.ex Johannas i inlägg 94, att det inte har varit någon normalstor penis intryckt i den slidan. Jag har aldrig sagt att man kan bevisa att en tjej inte är oskuld genom att titta på slidkransen. Jag måste be dig läsa detta svar om och om igen tills du fattar skillnaden.
...och som svar på mitt ifrågasättande av ditt korkade påstående att slidkransen inte har något att göra med oskulden så svarade du att det bara beror på...Du nämner inte ett ord om slidkransen, så du menar på fullt allvar att om slidkrans (likt Johannas i inlägg 94) skulle brista och blöda i samband med första samlaget så skulle det ändå inte ha något att göra med att oskulden rök då? Ha ha ha!
Men snälla du!!!! Läs vad jag skriver!!!! Jag har aldrig skriver "eller ej"!
Väldigt kort nu (det här ska en 6-åring förstå) :
På Johanna (inlägg 94) kunde läkaren och de tio kandidaterna se att hon inte hade haft vaginalt samlag!
Är mitt påstående i fetstil ovan sant eller faskt? Läs inte in något annat, utan svara bara på den frågan!
Kan slidkransen spricka om man cyklar eller rider?
Nej. Eftersom det inte är en hinna som brister påverkas inte slidkransen av fysisk träning. Slidkransen finns en till ett par centimeter innanför slidmynningen.
www.rfsu.se
Så då menar du att slidkransar likt dessa är missbildningar eller? (Styrk det gärna då i så fall.) Men oavsett vilket (missbildning eller normal variation) så bekräftar du ju precis det jag säger. Och jag påstår (1) inget annat än följande - att man bara i vissa fall kan bevisa att någon är oskuld. Jag har t.ex aldrig påstått (2) att man kan bevisa att någon har haft samlag. De två påståendena är inte två sidor av samma mynt, så påstående 1 innebär inte med automatik att jag anser att 2 stämmer.
...och du menar på fullt allvar att på de 30 - 40 procent av kvinnor som blöder vid första samlaget så är det INTE slidkransen som brister? Men RFSU påstår angående slidkransen att; "I de allra flesta fall är den elastisk och tänjbar", vilket innebär att ibland är den inte så elastisk, men du kanske vet bättre...
RFSU säger även att; "Bland dem som ändå blöder är det få som gör det för att slidkransen varit trång, utan av andra orsaker." Även här innebär det att det ibland är just slidkransen som blöder. Men det är ju återigen bara vad RFSU skriver, och du vet kanske bättre...
Nej du har fel! Läkaren och de tio kandidaterna kunde se att Johanna bevisligen inte hade haft samlag. Fatta!
Du är för härlig när du med full kraft slår in öppna dörrar Håller med dig i det mesta du skriver, men det enda jag säger är:
På vissa slidkransar (likt Johannas) kan man se att tjejen aldrig haft en vanligt samlag. Detta kan upptäckas av en läkare som gör en oskuldskontroll. MEN samma läkare kan inte om någon tjej säga ATT hon har haft penetrerande sex.
Nu har ju varken du eller jag sett Johannas slidkrans, men jo... Du kan vara övertygad om att en tjej inte har haft ett vanligt vaginalt samlag om hon har en slidkrans där du inte får in ett finger utan att det tar emot. Förklara hur det skulle gå till! Ett vanligt vaginalt samlag då, för hon kan ha blivit slickad, knullat röv och tuggat bult (även annat) i åratal. Och kom nu inte draganees med att den är så töjbar, för det är den inte alltid.
Och du fattar fortfarande inte att den formuleringen eller frågan som slutar på "...oskuld eller ej" i sig är ett feltänk, OCH JAG HAR ALDRIG SAGT DET HELLER, så lägg inte i onödan mer tid på att skriva de orden. Det är nämligen lika korkat som att fråga "vill du ha mjölk i kaffet eller tyckte du att filmen var bra?"
...och ja, kan man dra den logiska slutsatsen så är det väl OK eller? Beviskravet är ju knappast så högt åt det hållet (att bevisa oskuld) så att någon av parterna skulle klaga om man kan dra just den logiska slutsatsen. Det är ju motsatsen, dvs att bevisa att någon inte är oskuld där saken ställs på sin spets och där svårigheten (eller snarare det omöjliga) ligger.
OK, du förklarar inte hur ett samlag med en tjej som Johanna skulle kunna ha utförts med intakt slidkrans utan förklarar istället att man bara kan dra den logiska slutsatsen att hon är oskuld. JA, det var ju det jag sa!
Men så den sista pucken då: Menar du att en slidkrans likt någon av dem nedan per definition är "missbildad" om den brister vid förta penetrationen? Belägg för det tack!
Så, ska vi dissekera ordet bevisa nu då... Att dra den logiska slutsatsen kan anses vara att bevisa. Indicier och vittnesmål kan i domstol utgöra bevis nog. Här har vi dessutom starka tekniska indikationer på att någon normal penis varit och rotat. Att tekniskt bevisa frånvaron av något är ofta mycket knepigt, så då får man gå på det där med "logisk slutsats". Kan du bevisa att gud inte finns? Nä, men eftersom ingen kan bevisa att han finns så skulle det i ett rättsligt sammanhang räcka. Ska vi (när vi ändå håller på) dra in begreppet oskuld också kanske? För en tjej är ju knappast oskuld om hon knullat röv och tuggat bult heller...
...men nä, nu pratar vi om att "bevisa" en oskuld i de sjuka sammanhang där detta förekommer, och då är det så att man i vissa fall kan dra den logiska slutsatsen (bevisa) att vissa flickors intakta slidkransar (av t.ex det slag som Johanna hade) inte har haft kontakt med en penis under ett vanligt vaginalt samlag. (Punkt! Där är det slut, och strunta i eventuellt andra ord som flyger förbi i din hjärna nu.)
Sedan svarade du inte om det där med missbildning. Måste det verkligen vara en missbildning för att en slidkrans ska brista vid första penetreringen? Jag är starkt tvivlande.
Eh.. Men om man har en missbildad slidkrans som täcker hålet på ett sådant sätt att det är fysiskt omöjligt med penetrerande sex är det ju ganska självklart att den kvinnan aldrig haft penetrerande sex(då det inte är fysiskt möjligt)?