Inlägg från: Anonym (Varför?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Varför?)

Min pojkvän går igenom min telefon?

Vi har varit ihop i cirka 2 månader nu, men på sistone har han börjat kolla igenom min mobiltelefon ganska mycket.

Det är verkligen jätte irriterande !! Telefonen är min privata ägodel.

Jag säger ifrån och ber honom sluta, men inte hjälper det heller.

Jag skulle till affären och handla, och telefonen glömde jag i bilen. 

När jag då kommer tillbaka så ser jag att han sitter och går igenom mina sms.

Det har inte hjälpt att jag säger ifrån. Vad ska man säga så att han slutar? För det är jätte irriterande.

Brukar ni gå igenom er partners telefon? Varför gör ni det? Eller har ni haft någon partner som gått igenom er mobiltelefon?

• Svar på tråden Min pojkvän går igenom min telefon?
  • Anonym (Varför?)
    Tihi skrev 2015-12-01 21:47:54 följande:

Din nya pojkvän är en idiot och du ska lägga på en kod så att han inte får upp skärmlåset. Efter det så kan du dumpa honom för han borde inte få någon plats i ditt liv.

Varför ska man dumpa någon över en sån sak?
  • Anonym (Varför?)
    Gunilla1957 skrev 2015-12-01 21:50:21 följande:
    Därför att det är en varningssignal. Du skriver ju själv att det inte hjälper att du säger ifrån. Han vill kontrollera dig.
    Varningssignal till vadå?

Jag tycker inte man ska dumpa någon för att en kollar igenom ens telefon. Det är bara irriterande att han ska kolla igenom mina sms och samtalslogg -.-
  • Anonym (Varför?)
    Anonym (pilsner) skrev 2015-12-01 21:57:36 följande:

Nej, jag brukar inte gå igenom min pojkväns mobiltelefon. Min första pojkvän var otrogen mot mig, och jag började gå igenom hans mobiltelefon för att hitta bevis (vilket jag också ständigt gjorde, vilket i sin tur gjorde det svårt att låta bli hans mobil). Sedan tog jag mitt förnuft till fånga och gjorde slut med honom istället (varför vara tillsammans med en notoriskt otrogen partner, liksom). 

Nu är jag äldre och har bestämt mig för att lita på min partner tills (om) han ger mi anledning att inte göra det. Om han gör något så att mitt förtroende för honom krossas, så kommer jag inte att kolla igenom hans mobil, utan dumpa istället.

Det är inte okej att din pojkvän kollar igenom din mobil. Har du frågat honom varför han gör det? 

Nej, jag har inte frågat honom.
    GHopper skrev 2015-12-01 21:58:12 följande:
    Men varför tror du han kollar? En normal partner kollar inte igenom den ändras telefon, speciellt inte efter att ha blivit ombedd att sluta.

Nästa steg i kontrollen är att börja ifrågasätta vad du skriver till vem, och att förbjuda dig att ha kontakt med vissa människor.

Visar han några andra tecken på svartsjuka eller kontrollbehov?
    Jag vet inte varför han kollar? Kanske för att se om jag skriver med någon annan?

Det har hänt att jag fått sms från min syster där det stod att jag skulle komma till henne imorgon, hon fick ett nytt nummer så jag hann inte spara, han blev lite sur på mig och undrade vem det var. Han trodde inte på mig när jag sa att det var hon, jag sa att han fick ringa upp och kolla om han inte trodde på mig, och han gjorde det, därefter bad han om förlåtelse...

• Anonym (Varför?)
    GHopper skrev 2015-12-01 22:08:10 följande:
    Han litar alltså inte på dig. Varför vill du ha ett förhållande med någon som inte litar på dig?

Sätt i alla fall kodlås på telefonen. Din telefon är din privatsak och inget han ska snoka i.
    Jag har ett kodlås nu. Men han kommer be om det. Vad säger jag då?
    Tyrfing skrev 2015-12-01 22:08:44 följande:
    Varför spelar det någon roll vem du skickar meddelanden till?
    Varför är det ok att han ringer och kollar vem du träffar? Om det inte hade varit nån han tycker är ok, vad hade hänt då? 

Fast jag brukar inte skriva med andra killar, förutom min bror då.
  • Anonym (Varför?)
    Tyrfing skrev 2015-12-01 22:17:52 följande:
    Du säger att det är din ensak, att du vill ha ett privatliv. Alt respektera dina vänners privatliv. Varför ska han läsa vad de skriver till dig? Det kan ju vara väldigt personliga grejer. 

Vad spelar det för roll om du skrev med andra killar/killkompisar? 
    Då kommer han tro att jag är otrogen mot honom , om jag nu skriver med andra killar, dessutom så har jag inga killkompisar.
  • Anonym (Varför?)
    Tihi skrev 2015-12-01 22:22:52 följande:

Kan du inte bara lyssna på det vi säger? Din kille är inte bra för dig nu och han kommer inte att vara bra för dig senare heller och ju mer du skriver ju värre framstår han bara. Gör slut och hitta någon vettig person att dela ditt liv med.

så ni tycker att jag ska dumpa bara för att han går igenom min telefon?
  • Anonym (Varför?)

Det där med pin koden var inte så bra ide. Han ville ha pin koden till telefonen idag men jag gav den inte. Han sa om jag inte gav den så skulle han göra slut, men jag stod på mig och jag sa att han inte fick koden.

Han sa att det var slut och att han aldrig mera vill se mig, sen så gick han därifrån

Vad ska jag göra nu??? Jag har inget att dölja så jag kanske borde ge koden? Men det är obehagligt när han kollar igenom min telefon så.

Nu svarar han inte heller i telefon när jag ringer.... Jag borde aldrig lagt till denna jävla pin kod !!!!!Skrikandes

• Anonym (Varför?)
    Stårschan skrev 2015-12-02 16:47:38 följande:
    Bra att du blev av med honom! Självklart ska du inte ge efter för hans förtryckarmetoder, utan inse att du är värd någon som behandlar dig med respekt. Den här typen av kontrollerande killar är FARLIGA! Vi är så många som har sett detta på nära håll och känner igen varningssignalerna lika tydligt som man känner igen glassbilen på det hemska tutandet.

Glöm honom och gläds åt din frihet!
    Men ingen verkar förstå mig. Jag har inte känt honom så länge , men jag har verkligen börjat o gilla honom. Jag har börjat att få känslor

Om vi nu glömmer mobilen så har vi det ganska fint ihop, vi spenderar tiden ihop hela tiden , och nu så har jag ingen :/

Tänk om han hittar någon annan tjej nu?
  • Anonym (Varför?)

Nu sms:ade han och bad om ursäkt för allting. Så här skriver han

' Hej älskling, förlåt för allting, men det var inte fint av dig att lägga spärren på din telefon, om man inte har något att dölja så gör man inte så som du gjorde, det var jätte fult av dig, jag vill bara säga att jag ber om ursäkt och att jag aldrig nånsin tänker släppa dig, jag tänker kämpa för min flicka, du blir inte av med mig så lätt tro mig, ring mig så vi kan träffas och reda ut detta. '

Jag tycker att det han skrev var lite elakt, men om han vill reda ut det så får jag väl ge det ett försök

• Anonym (Varför?)

Jag tog bort pin koden på telefonen men ändå så såg jag honom gå igenom mina sms. 

ÅHH !!!!! Jag blir sååå jävla arg,

Han lovade mig , men ändå så håller han på igen?!!?

Min syster ringde också och ville att jag skulle vara barnvakt åt hennes barn, men inte lät han mig gå dit ensam, han var tvungen att köra mig dit , dessutom så ringde han upp min syster och frågade om jag skulle sitta barnvakt.

Alltså jag orkar inte mera, jag ger upp ! Så vill jag inte ha det.

• Anonym (Varför?)
    Anonym (zzz) skrev 2015-12-02 21:01:47 följande:
    Börjar undra ifall det här är nåt skämt... men ifall det inte är det så har jag en fråga:

...är du på allvar FÖRVÅNAD?

Fy satan i helvete va trög. 
    Jag är inte trög, jag ville bara ge det en till chans, varför ska det vara fel?  att ge en person som man tycker om en ny chans. Dessutom så lovade han, han svek mig . Och inte räckte det, jag ser hans bil stå utanför här också..
  • Anonym (Varför?)

Ingen här verkar förstå hur ledsen jag blir !

Jag har letat länge efter en partner och nu har jag hittat honom, kanske inte det bästa förhållandet, men så här ligger det till nu, det kanske förändras i framtiden.

När jag inte är med honom så känns såå tomt på något sätt, men så fort jag sätter mig i bilen så börjar känna skumma känslor, något känns inte rätt till.

Jag har även diagnosen asperger, kanske därför jag stannar kvar?

• Anonym (Varför?)
    Anonym (Spring!) skrev 2015-12-02 21:23:45 följande:

Vilken psykopat! Läs dina egna inlägg, du kan inte seriöst tycka dedär är normalt? Speciellt dedär med systern när han inte trodde på att det var hennes nummer och barnvaktsgrejen, helt jävla sjukt. Tro mig, det är bättre att vara ensam än i en relation där partnern kontrollerar en. Och såhär hemskt kontrollbehov efter bara 2 månader? Kan bara föreställa mig hur det blir efter flera år...

Nog måste du förstå att du måste göra slut? Om inte så kom inte hit och gnälla om 2 år när han börjat misshandla dig och låter dig inte träffa familj eller vänner.

Alla säger att jag ska lämna, men inser ni hur svårt det är?

Det funkar inte så, jag kan inte bara säga hejdå och sen byta nummer och aldrig mera hör av mig, det där klarar jag inte av, alldeles för jobbigt. Speciellt nu när man börjat gilla varandra...
  • Anonym (Varför?)
    Anonym (zzz) skrev 2015-12-02 21:33:08 följande:
    Det är precis så enkelt, sen om du gör det eller ej är vad som drar ut på det.

Om du gör slut, säger att du även vill bryta kontakten, raderar hans nummer och tar bort han från ställen såsom facebook osv (blockerar om det går) så har du gjort det mesta, efter det är det bara att gå vidare samt ignorera honom om han försöker kontakta dig. Spendera tid med vänner/familj istället, glöm bort psykopaten.

Han är ingen "fin kille" om han beter sig sådär mot dig. Se honom istället som en orm som försöker lura bytet att stanna för att sedan kväva bytet till döds. Finns inget gulligt i det.
    och om han hittar någon annan efter mig?
  • Anonym (Varför?)
    Tyrfing skrev 2015-12-02 21:37:34 följande:
    Förhoppningsvis flyr även hon innan det är försent. 
    Men vad kommer hända med honom framöver? Vart tar han vägen? Hur kommer han må? Det är såna frågor som jag ställer mig själv.
    cirpen skrev 2015-12-02 21:38:02 följande:

Berätta för din släkt ochvänner hur han är. Superviktigt!
    Då kan de stödja dig.
    Skäms inte, har du skamkänslor beror det på att han lyckat ge dig det.
    Inget är ditt fel.
    Du har inget att skämmas för.
    Du är värdefull.
    Han förtjänar dig inte.

Jo, jag skäms! Jag skäms för att jag inte kan bryta, jag skäms verkligen..!
  • Anonym (Varför?)

Hej, allesammans, förlåt för ett sent svar.

Jag ville bara säga att jag gjorde slut med idioten idag när allting gick överstyr.

Bara från ingenstans så ville han gå igenom mina facebook konversationer, jag lät honom och göra det, och det var en gammal konversation mellan mig och en gammal killkompis som han ville se, jag hade inget att dölja, jag lovade och svor och jag sa att det var privat och att han ska respektera det.

Han kunde inte ta ett nej så han fick total flipp, han började slå sönder saker och han gav sig på mig också då han började dra min nya vinterjacka, han drog mig precis som om jag vore tyg, och nu är jackan sönder, mamma är jätte sur på mig eftersom hon köpte den som en julpresent till mig. vad ska jag berätta?

Han blev väldigt ledsen och han började gråta, han sa att jag äcklade honom och att jag skulle berätta om jag hade sex med denna kille. Han var på mig som in i helsike så jag orkade inte mera, jag sa att jag var otrogen bara så att kunde gå sin väg eftersom jag inte orkade med alla fula ord han skrek till mig.

Han stack därifrån och han sa att vi kommer betala för detta, och han sa att jag aldrig mera skulle kontakta honom, jag har inte heller gjort det, och han har inte heller ringt mig.

Dock ser jag på facebook att denna gamla kompis har blockat mig, så han måste ha sagt något till honom ...

Jag vet inte vad jag säga till mamma? hon ser att jag är ledsen och hon vill veta vad som hände jackan

Och den idioten ringer inte mera, han sa att jag inte heller skulle ringa honom, han vill inte träffa mig eftersom han nu tror jag var otrogen.

Ajaa, där blev jag av med honom, jag orkar inte vara någons dörrmatta !! STOPP !!!

• Anonym (Varför?)

och nu kom smset där han ber om ursäkt och förklarar att han inte kan leva utan mig.

Varför håller han på så här? Han har ju fan gjort nu så att jag förlorat en gammal kompis :(

• Anonym (Varför?)

Hur ofta brukar dessa kontrollerande män förfölja/stalka efter att man har gjort slut?

Det enda som hänt mig nu är att han bara har skickat ett sms där han ber om ursäkt och att ge ska ge honom en till chans. Sen blev det knäpptyst, vem vet, han kanske har hittat någon annan, eller så har han förföljt efter mig utan att jag vetat?

• Anonym (Varför?)
    Anonym (inga sprickor i limmet.) skrev 2015-12-07 20:37:10 följande:
    Tills dom hittar nån annan att använda som krycka för sina störningar.
    Det kan ta en helg eller ett år, men vad du än gör så ta inte tillbaka honom och berätta för din familj så dom kan vara ett stöd för dig. 
    Du har inte gjort något fel. 
    Han har ännu inte hört av sig, konstigt.

Jag vet inte ens varför jag sitter här och väntar på att han ska ringa eller smsa mig.
Svar på tråden Min pojkvän går igenom min telefon?