Tygblöjor för nyfödd
Vänta tills du kommer hem från bb, då är troligen bäcket borta.
Vikblöjor kan hantvättas lätt och torkarsnabbt. Rekommenderas i början. Allt-i-ett-blöjor rekomenderas när bebisen blir rörlig.
Vänta tills du kommer hem från bb, då är troligen bäcket borta.
Vikblöjor kan hantvättas lätt och torkarsnabbt. Rekommenderas i början. Allt-i-ett-blöjor rekomenderas när bebisen blir rörlig.
Rispapper kan man använda oavsett typ av blöja. Allt-i-ett kräver inte blöjbyxor eller liknande, det gör vikblöjor.
Rispappret är för att kunna lyfta bort bajset. Blöta känns de oavsett.
Ull både värmer och kyler precis som siden.
[quote=76075713][quote-nick]Lena skrev 2015-12-03 15:34:52 följande:[/quote-nick]
Ull både värmer och kyler precis som siden.
[/
Ok även om blöjan läcker?
Klarar man sig på 4 st blöjbyxor one size under iaf dom första månaderna och ett gäng vikblöjor? Hur många snappi behövs?
[quote=76077500][quote-nick]Lena skrev 2015-12-03 22:33:12 följande:[/quote-nick]
Vi hade blöjbyxor med knäppning, två newborn och fyra small under de första månaderna och 20-30 vikblöjor.
[/
Dom jag tittat på är one size, annars måste jag beställa nytt vid 5 kg och nytt igen och igen. Tänkte att one size var praktiskt och mest ekonomiskt då dom blöjbyxorna har knäppning som växer med barnet och tydligen kan användas under hela blöjperioden. Vi har tänkt ECa så hoppas ha et dagtorrt barn innan 2 års ålder.
Jag förvek dem och hade dem på en hylla under skötbordet.
Jag strök till med handen när jag vek och de höll sig bra.