Tygblöjor för nyfödd
Det finns olika sätt att vika på. Tror det är en smaksak vilket man föredrar. Att vika som en tjockare binda tyckte jag bara fungerade när barnen större och bara för en liten stund. Antar att det finns många bilder och instrutioner på hur man viker på internet. Har för mig att jag hittade det på youtube, men det är några år sedan jag hade blöjbarn. Det finns olika sorters blöjbyxor också. Tyckte blöjbyxor ur pul-tyg med knappar var bäst. Finns många olika modeller och märken. Min favorit var nature babies byxor. Hade även ullbyxor som vi använde mest på natten. Ullbyxorna var så bylsiga under kläderna på dagen men höll bra tätt under natten. Hade även ett par formsydda blöjor ur bambusfrotté som nattblöjor. De läckte aldrig.
Har även sett att många som EC:ar verkar använda baby legs. Funkar det bra ihop med tygblöjor?
Jag kollade på Nature babies hemsida. De prefolds i nån frotte såg mjuka och fina ut. Så tack för tipset!
Finns verkligen hur många alternativ som helst på tygblöjor. Och det skrämmer mig lite. Att det ska ta tid och bli dyrt att hitta just det som passar mig och mitt barn.